رنگ‌های زنده همواره رنگ‌هایی دوست‌داشتنی هستند. این رنگ‌ها به نحوی اغراق‌آمیز جاذب نگاه و توجه بیننده هستند و هرگز از نظر بیننده دور نمی‌مانند.
رنگ‌های زنده‌ای که انرژی و هیجان در فضا می‌پراکنند و برای دکوراسیون منزل افرادی که دوست دارند هر روز صبح در فضایی پرانرژی و سرزنده چشم بگشایند و روزشان را با هیجان و سرزندگی آغاز‌کنند ایده‌آل هستند.
از آنجا که اغلب ما بیشتر با رنگ‌های خاموش و خنثی در محیط زندگی مأنوس هستیم به کارگیری این رنگ‌ها نیازمند جسارت است. اما چنانچه این رنگ‌ها را در ترکیبی‌ مناسب به کار گیرید این جسارت بی‌پاداش نخواهد ماند و در نتیجه فضایی درخشان، زیبا و فوق‌العاده جذاب خواهد بود. پیش از انتخاب چنین پالت رنگی برای دکوراسیون منزل خود به سلیقه تان نیز توجه کنید زیرا برای بسیاری از مردم زندگی در چنین فضاهای رنگینی برای مدت طولانی ممکن است آزار دهنده باشد.
یکی از روش‌های ارزیابی‌ سلیقه واقعی شما در انتخاب رنگ دقت در کمد لباس‌های شماست. اگر لباس‌های کمد شما از رنگ‌های بژ، کرم، قهوه‌ای و سیاه و سفید است و یا از سایر رنگ‌های خنثی و ملایم تشکیل شده است در فکر استفاده از رنگ‌های زنده در فضای منزلتان نباشید. چون خیلی زود از آنها خسته می‌شوید اما اگر در میان لباس‌هایتان رنگ‌های شادی مثل قرمز، نارنجی و بنفش زیاد به چشم می‌خورند احتمالاً از زندگی در فضایی با دکوراسیون برگرفته از رنگ‌های زنده لذت خواهید برد.
از نگاه طراحان دکوراسیون داخلی، رنگ‌های زنده دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای هستند که می‌تواند ویژگی‌های حاکم بر یک فضا را تنها با چند قوطی رنگ تغییر دهد.
پس از آنکه از تمایل و علاقه خود نسبت به این پالت رنگی مطمئن شدید نوبت به انتخاب رنگ‌های خاصی می‌رسد که در این گروه می‌پسندید. هنگام انتخاب پالت رنگ‌های زنده باید به خاطر داشته باشید که انتخاب این گروه به معنی به کارگیری این رنگ‌ها در سطوح بزرگ مثل دیوارهاست که بلافاصله کاراکتر و حالت یک اتاق را دستخوش تغییری چشمگیر می‌سازد و نه تنها به معنی استفاده از یک کاناپه قرمز یا قفسه سبز در گوشه‌ای از یک اتاق نیست بلکه احاطه شدن در فضایی آکنده از رنگ‌های زنده و شاد در کلیه جوانب یک اتاق است.
فضاهایی از دکوراسیون منزل که با رنگ‌های زنده آراسته می‌شوند نیاز به نور فراوان دارند، به‌ویژه نور طبیعی. در شب نیز نور چراغ‌های‌هالوژن برای چنین فضاهایی مناسب‌تر است. ممکن است تصور کنید که پالت رنگ‌های زنده فقط برای اتاق‌های بزرگ مناسب است در این صورت در اشتباه هستید. یک اتاق بسیار کوچک نیز می‌تواند با رنگ‌های زنده از نمایی ویژه برخوردار شود حتی اگر این رنگ‌ها رنگ‌هایی تیره باشند مثل آبی‌ نیلی یا حتی سیاه.
نکته جالب توجه دیگر درباره پالت رنگ‌های زنده این است که شما می‌توانید این رنگ‌ها را در دکوراسیونی کاملاً مدرن و یا در دکوراسیون‌های سنتی و قدیمی با موفقیت به کار بگیرید. از آنجا که قدرت و ویژگی رنگ‌های زنده در سطوح رنگی بزرگ و ساده است هنگام کار با این پالت رنگی نیازی به استفاده از بافت اضافی روی دیوارها یا باقی سطوح وجود ندارد. در حقیقت در چنین دکوراسیونی هرچه سطح صاف‌تر و یک دست‌تر باشد نمای زیباتری خواهد داشت دیوارهایی که با رنگ‌های زنده پوشانده می‌شوند باید از زیرسازی بسیار خوبی ‌برخوردار باشند همه چیز در اتاق پیرو رنگ دیوارهاست و در طراحی یک دکوراسیون با این مجموعه رنگی دیوارها نقطه شروع هستند و سپس باید این رنگ‌ها در سایر اجزای اتاق تکرار شوند.
تکرار این رنگ‌ها در اجزای دکوراسیونی، این رنگ‌ها را تکمیل می‌کند و به حداکثر میزان خود می‌رساند. در گروه رنگ‌های زنده، تضاد رنگی و کنتراست‌های شدید نقشی اساسی ایفا می‌کنند و نتیجه‌ای جذاب و چشمگیر می‌آفرینند چنان که تیره‌ترین سیاه در کنار درخشان‌ترین رنگ سفید یکی از ترکیب‌های ویژه این گروه است. همچنین اتاق‌هایی که با این رنگ‌ها تزئین می‌شوند باید متشکل از دکوراسیونی ساده با اجزایی معدود باشند. شلوغ کردن چنین فضایی با وسایل تزئینی متعدد از تاثیر مورد نظر رنگی خواهد کاست.
رنگ‌های زنده گرم جذاب‌ترین رنگ‌ها در این گروه هستند.
سرخابی، نارنجی تند و زرد درخشان از گرم‌ترین رنگ‌های این پالت رنگی هستند که در کنار یکدیگر یا هر یک به تنهایی همراه با سیاه چنان پرانرژی هستند که احساس واقعی از هیجان را در بیننده زنده می‌کنند.
جالب است بدانید این رنگ‌ها حتی رنگ سیاه را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهند و سیاه در واقع همچون قابی ‌این رنگ‌ها را که از خودش قوی‌تر هستند در برمی‌گیرد؛ چنان‌که در کمتر رنگی چنین ویژگی وجود دارد. این رنگ‌های گرم و تند در کنار سفید خالص نیز جذاب و زیبا خواهند بود آن هم با نمایی تمیز که حس پاکی و طراوت در دکوراسیون منزل را به بیننده القا می‌کند. در حالی که کمی رنگ طلایی جذابیت این ترکیب را دوچندان خواهد کرد. به کارگیری تزئینات فلزی طلایی و نقره‌ای بر درخشش و زیبایی رنگ‌های این پالت می‌افزاید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل اقامتگاهی چشمگیر در افریقای جنوبی

 

نکات طراحی دکوراسیون منزل آپارتمان نقلی
 
آیا در یک خانه کوچک با اتاق های کوچک زندگی می کنید؟ اصلا نگران طراحی و چیدمان چنین فضایی نباشید؛ این کار آن قدرها هم که فکر می کنید سخت و دشوار نیست و می توان با انجام کارهایی ساده به چیدمان جذاب و کابردی در یک فضای کوچک رسید.
 
بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل کوچک آپارتمانی آینده نگر با مساحت 38 مترمربع
 
دکوراسیون آپارتمان نقلی
 
استفاده از رنگ های روشن و ملایم را فراموش کنید. اگرچه این نکته درست است که استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگ تر شدن فضا می شوند، اما رنگ های تیره و تماشایی زندگی (و فضاهای کوچک) را جذاب تر و خاص تر می کنند. از کجا مطمئن شویم که طراحی اتاق ما با رنگ سیاه به خوبی انجام می شود؟ برای این کار از تعداد زیادی تابلوی هنری رنگی در فضای خود استفاده کنید تا با رنگ های تیره موجود در اتاق کنتراست ایجاد کنند. آیا برای داشتن یک اتاق زیبا و جذاب حتما باید از رنگ های تیره استفاده کرد؟ خیر. اما کسانی که این شانس را داشته اند که بتوانند از رنگ های تیره در طراحی داخلی فضای کوچک خود استفاده کنند به ندرت از این کار اظهار پشیمانی کرده اند.
 
دکوراسیون منزل آپارتمانی کوچک
 
کاناپه ساده:
اگر کاناپه شما بزرگ و جاگیر باشد، فضای زیادی از اتاق پذیرایی را اشغال خواهدکرد. معمولا کاناپه ها جا برای نشستن دو یا سه نفر دارند و دسته های بزرگ و حجیم، تاثیری در جای نشستن نخواهد داشت. اگر پشت کاناپه بزرگ و به عقب خمیده باشد یا دسته ها متکایی و بسیار بزرگ باشد، فضایی زیاد اشغال می شود و نمای اتاق پذیرایی شما را کوچک می کند. برای چیدمان دکوراسیون منزل خود کاناپه ای شیک و ساده بگیرید تا اتاق دلبازتری داشته باشید.
 
میز ناهارخوری در آشپزخانه:
میز ناهارخوری بزرگ جای اتاق پذیرایی شما را می گیرد. اگر آشپزخانه تان فضایی قابل قبول دارد، میز ناهارخوری چهار تا شش نفره بگیرید و آن جا غذا بخورید. وگرنه می توانید به یاد دوران پرصفا و صمیمیت گذشته سفره پهن کنید و به همراه مهمانان دورادور سفره بنشینید، غذا بخورید و گل بگویید و گل بشنوید. زندگی هرچه ساده تر باشد، لطف بیشتری هم خواهد داشت.
 
کنج های پرمصرف:
گوشه اتاق ها را دست کم نگیرید. آنها می توانند برای شما بسیار مفید باشند. می توانید جاکفشی، کتابخانه، بوفه، باکس یا هرچیز دیگری را در کنج اتاق ها قرار دهید تا از این قسمت هم استفاده کرده باشید. کنج اتاق پذیرایی و دیگر اتاق ها بخشی مفیدند، اما بیش از دیگر نقاط مظلوم واقع شده اند و استفاده چندانی از آنها نمی شود.
 
کمد دیواری:
کمد دیواری ها جزو مفیدترین ابزارهایی هستند که می توانید در خانه قرار دهید. آنها کمترین فضا را می برند و بیشترین فایده را به شما می رسانند. از طراح دکوراسیون منزل کمک بخواهید تا برای شما تعیین کند که کدام نقطه از هال، خواب یا حتی پذیرایی پرت افتاده و مناسب قراردادن کمددیواری است. او باید برای آن قسمت کمدی طراحی کند که بیشترین تعداد قفسه ها را داشته باشد. شما می توانید حجم زیادی کفش، کیف، پوشاک یا حتی وسایل خانه را در آن جا نگاه دارید. به این ترتیب فضای کمی از اتاق گرفته می شود، اما در عوض وسایل فراوانی که پیشتر در خانه شما پخش و پلا بودند به صورت جمع و جور در کنار هم چیده می شوند.
 
همیشه سبزها:
گلدان هایی حاوی گیاهان همیشه سبز آپارتمانی تهیه کنید و آنها را در چند گوشه خانه قرار دهید. حضور آنها به زندگی و دکوراسیون منزل شما لطافتی عمیق می بخشد. معمولا گیاهان آپارتمانی رسیدگی چندان زیادی نمی طلبند، اما در همان حد توجه اندک هم موجب آرامش روح شما می شود. گل و گیاه را از خانه خود دریغ نکنید.
 
باکس های مفید:
در چند سال اخیر، باکس های دیواری طرفداران زیادی پیداکرده اند. می توانید یکی از آنها را به دیوار آشپزخانه بزنید و قرص و دوا یا ادویه ها را در آن قراردهید. یا یکی را به دیوار سرویس بهداشتی بزنید و مسواک و خمیردندان را در آن بگذارید. حتی می توانید آن را به دیوار پذیرایی بزنید و مجسمه و تابلوی کوچک و ظریفی را در آن قراردهید. این باکس ها جان می دهند برای زیباکردن آپارتمان های نقلی.
 
آینه بزرگ:
آینه ها شعبده  بازهایی توانا و چیره دست اند. وقتی یک آینه بزرگ را به دیوار اتاق تان می زنید، نمای روبه رو داخل آن می افتد و خودبه خود منظره اتاق را دوبرابر نشان می دهد. وقتی به یک آینه بزرگ نگاه می کنید، این احساس به شما دست می دهد که فضای آن سوی آینه واقعی است و می توانید به آن طرف بروید. آینه ها هم مانند پنجره ها نقش مهمی در بزرگ نشان دادن اتاق ایفا می کنند.
 

 


اتاق نشیمن سفید با ترکیب مشکی و طوسی
 
رنگ سفید رنگی قابل اعتماد و آرامش بخش است که به فضا حس روشنی, درخشش و بزرگی میبخشد اما وقتی رنگ سفید را برای دکوراسیون منزل و فضای نشیمن انتخاب میکنید پیدا کردن مکمل هایی برای آن بسیار مهم است البته این را هم بدانید که رنگ سفید با اکثر رنگ ها به خوبی ترکیب میشود مثلا با رنگ های مشکی, طوسی, بنفش و...
 
دکوراسیون منزل با نشیمن سفید
کسانی که نشیمن منزل شان کوچک است بهترین ایده برای بزرگنمایی آن استفاده از رنگ سفید است, رنگ سفید قابلیت این را دارد که فضا را دلباز تر و بزرگ تر نشان دهد. همچنین اگر فضای اتاق نشیمن کم نور است و پنجره ندارد رنگ سفید فضا را از تاریکی نجات میدهد.
 
دکوراسیون منزل با نشیمن سفید
 
 
رنگ سفید را با رنگ مشکی در دکوراسیون اتاق نشیمن ترکیب کنید و خاص بودن را تجربه کنید, سفید و مشکی در دکوراسیون منزل جزو پرطرفدارترین ها است که البته مدرن پسندان سمت آن میروند.

چیدمان منزل شیک و همه چیز تمام
 
طراحان دکور همواره معتقدند که یک چیدمان جذاب، قطعا بازتابی از سلایق، علایق و رنگ مورد پسند ساکنان خانه است که با اصول علمی دکوراسیون تلفیق شده و ماحصلی ماندگار خلق می کند.برای اینکه اصول یک چیدمان مناسب را بدانید با ما همراه شوید
 
 
دکوراسیون منزل شیک ایرانی
 
برای اشیاء داخل بوفه بهتر است که از هر شی سه سایز متفاوت در نظر گرفته شود( مثلا سه سایز مختلف شمع )؛ در این صورت بوفه شما جلوه ای زیباتر خواهد داشت.هنگام چیدن لبه بالای شومینه توجه داشته باشید که تقارن را حتما رعایت کنید.برای دو طرف لبه بالای شومینه همیشه از اشیاء جفت استفاده کنید.
 
ایجاد بافت در چیدمان اتاق
 
یک چیدمان خوب، در اصل می بایست تلفیقی از تمام مواد از جمله شیشه، چوب،سرامیک، آینه، پارچه، شمع و… باشد؛ این مواد گوناگون در نهایت می بایست به شکل یک بافت منسجم به نظر برسند.این بافت باید دارای یک زمینه رنگی باشد، خصوصا در مورد اشیائی که روی زمین قرار می گیرند،باید تناسب رنگی را به خوبی رعایت کنید. برای اینکه فرش شما با اشیاء دیگر تناسب داشته باشد،بهتر است رنگ های خنثی را برای فرش در نظر بگیرید.
 
 
مقیاس و اندازه مناسب برای وسایل دکوراسیون منزل
 
این نکته بسیار مهم و قابل توجه است. هر قدر وسایلی که در نظر می گیرید دارای مدل و رنگ زیبا و مناسبی باشند اما نسبت به فضای اتاق شما سایز مناسبی نداشته باشند، هیچ گاه زیبا جلوه نخواهند کرد.برای مثال اگر قصد داشته باشید برای دیوار بالای کاناپه قاب عکسی نصب کنید،حتما می بایست سایز قاب با اندازه کاناپه تناسب داشته باشد.
 
چنانچه کاناپه شما 2/5 متر طول دارد، نصب یک قاب کوچک 60 در 90 سانتی متری برای بالای آن کاناپه بزرگ اصلا مناسب نیست!طول قاب عکسی که بالای یک کاناپه قرار می گیرد می بایست حدود دو سوم طول کاناپه باشد.بنابراین برای بالای کاناپه مورد مثال، یک قاب 1/5 متری مناسب است.
 
 
از آنجایی که قاب با این سایز را نمی توان به راحتی در بازار یافت،می توانید از دو قاب کوچک تر در کنار هم استفاده کنید. در این مثال راه دیگری که برای پر کردن فضای بالای کاناپه وجود دارد،نصب شمعدان های دیوارکوب در کنار قاب عکس ها است.
 
جلوگیری از ریخت و پاش و شلوغی
 
برخی از شما هر آنچه را دوست دارید داشته باشید، سریع خریداری می کنیدو آن را به هر نحو که شده دردکوراسیون منزل خود جای می دهید.اصول چیدمان شیک باید به شما بگوییم که این کار اصلا صحیح نیست! در برخی از خانه ها روی میز اُپن آشپزخانه یا روی کنسول،آنقدر پر از اشیاء گوناگون است که از شلوغی زیاد هیچ یک دیده نمی شوند و نمی توانند جلوه کنند!
به شما توصیه می کنیم در مورد خرید همه وسایلی که دوستشان دارید زیاد تعصب نداشته باشیدو تنها به این فکر کنید که چگونه می توانید جلوه و دکور خانه خود را جدید و متنوع سازید.
 
توصیه دیگر ما این است که هر بار وسایل دلخواه خود را به دکوراسیون اتاق اضافه می کنید،یک وسیله قدیمی تر را حذف و آن را به فرد دیگری هدیه کنید تا شیء جدید بیشتر جلوه کند.
 
یادتان باشد هرچه تعدد وسایل در اتاق بیشتر باشد تمیز کردن آنها نیز مشکل تر است.پس از اتمام چیدمان سعی کنید با اضافه کردن وسایلی مثل یک گلدان پر از گل های خوش رنگ، به فضا جان دهید.این را فراموش نکنید که خانه و اتاق هایش متعلق به شما است و در نهایت بهترین حالت آن زمانی است که شما در آن احساس راحتی و آرامش کنید. این توصیه ها و نکات برای شروع کافیست،دیگر بدون هیچ نگرانی اقدام به تغییر محیط پیرامون خود کنید و بدانید که تغییر و تنوع همیشه لازم است.
 
هنگامی که لوازم اتاق نشیمن را میچینید، یک روش ساده انتخاب مرکز توجه یا نقطه تمرکز برای اتاق است. این نقطه، در واقع مرکز ثقل اتاق است و وسایل باید درست در مقابل این قطعه مهم چیده شوند. به این ترتیب شما باید مراحل زیر را طی کنید.
 
1- نقطه تمرکز را انتخاب کنید. شومینه، پنجره های بزرگ یا میز تلویزیون و چیدمان وسایل دکوراسیون منزل و مبلمان را در اطراف آن انجام دهید. این نقطه تمرکز باید به دیوار تکیه داشته باشد و مبلمان دور از دیوارها چیده شوند تا فضایی خودمانی و گرم ایجاد شود.
 
2- صندلیها و مبلها را بیش از حد از یکدیگر دور نگذارید تا مهمانان شما بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند.
 
3- محل میز را طوری انتخاب کنید که در دسترس تمام نشستگان باشد. در صورت امکان در نزدیکی هر مجموعه مبل، یک چراغ پایه دار یا آویز بلند قرار دهید.
 
 
برگرفته از نمناک

نکات بازسازی منازل قدیمی

با تغییر نیازهای خانواده و همینطور نیاز به تعمیر و نگهداری یک بنا، بازسازی و یا نوسازی اتفاق می افتد گاهی بازسازی بدون در نظر گرفتن همه نیازها و هزینه کل پروژه و همینطور عدم برنام ریزی مناسب انجام می شود که این اشتباهات، صدمات و تلفات زیادی از نظر مالی و همینطور کیفیت کار ایجاد خواهد کرد. چرا بازسازی می کنید؟ چه چیزی باعث تصمیم گیری شما برای بازسازی شده است؟ آیا مطمئن هستید که می خواهید برخی قسمت های خانه خود را تغییر داده و تمایل دارید برای آن هزینه کنید؟ ارزیابی دلایل بازسازی کاری بسیار اساسی است زیرا تصمیم عجولانه و نامعقول خسارات زیادی را در بردارد.

تصمیم گیری در اجرا و نوع پوشش دیوار ها
در این مرحله بیشتر به بحث طراحی دکوراسیون داخلی پرداخته می شود . شما گزینه های بسیاری پیش رو دارید که باید یکی را به عنوان پوشش دیوار خود انتخاب کنید. پنل های دکوراتیو سه بعدی , پوستر سه بعدی , دیوار پوش , سنگ دکوراتیو، شیشه تزیینی، تایل آلومینیومی و کاغذ دیواری و بسیاری از گزینه های دیگر، همه از جمله گزینه هایی برای انتخاب هستند که در این مرحله در می توانید بهتین نوع پوشش را برای دیوار منزل خود انتخاب کنید. البته بهتر است قبل از انتخاب نوع پوشش ، حتما نمونه کارهای اجرا شده مختلف و متنوعی که ما به شما ارائه می دهیم را به دقت بررسی کنید و با توجه به اصول معماری داخلی تصمیم گیری کنید.

نحوه چیدمان و طراحی منزل
هرچقدر هم که برای بازسازی داخلی منزل خود هزینه کرده باشید، زمانی این هزینه دارای ارزش می باشد که با نحوه چیدمان و طراحی داخلی منزل شما دارای هارمونی باشد و باعث زیبایی هر چه بیشتر منزل شما شود. برای این منظور، شما باید در بازسازی داخلی منزل خود طراحی و نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی جدید و زیبایی را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که طراحی مبتکرانه در بازسازی داخلی بسیار حائز اهمیت می باشد. پس باید برای آن زمان بیشتری را اختصاص دهید. برای این منظور شما باید طراحی های متنوع و سبک های مختلف را به نسبت فضای خود بسنجید.

رنگ آمیزی دیوار ها و سقف
 
نکات مهم در بازسازی منزل

در این مرحله از بازسازی خانه ، شما باید دقت کنید که کدام نوع طراحی و نقاشی بیشتر به سلیقه و نظر شما نزدیک تر است. اگرچه معمولا در ایران اغلب کارفرمایان زیبایی و سادگی رنگ سفید را به طرح های مختلف ترجیح می دهند، اما با این حال رنگ های قرمز آبی و سبز و … نیز در معماری امروزه توسط بسیاری از کارفرمایان استفاده می شود. با این حال انتخاب رنگ ساختمان در بازسازی داخلی منزل نیز از جمله مواردی است که کاملا بستگی به سلیقه شخصی خود شما دارد.

نوسازی کف منزل
پس از انجام مراحل بالا به طور اصولی و درست ، باید یک نوع کف را برای منزل شما انتخاب کنیم و باید در نظر داشته باشیم که هر نوع کف ، مشتری منحصر به فرد خود را دارد. پس از انتخاب بهترین مدل کفپوش برای منزلتان آن را به بهترین نحو اجرا خواهیم نمود.


بازسازی آشپزخانه

آشپزخانه از دید معماران قلب خانه می باشد و معمولا خانم های ایرانی بیشترین زمان را در این فضا می گذرانند و آشپزخانه در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل سهم بسزایی دارد. بخصوص امروزه که آشپزخانه ها بصورت اپن می باشند بیشتر در معرض دید هستند. بازسازی آشپزخانه امروزه شامل تعویض کابینت ها , تخریب دیوارها , تخریب آرک های قدیمی و رابیتس کاری ها , نوسازی و یا حتی در صورت لزوم جابه جایی لوله کشی ها , کف سازی , کاشی بین کابینتی و … می باشد.


اگر شما قصدی کلی در بازسازی آشپزخانه شامل اسباب و وسایل موجود در آشپزخانه، کابینت ها، پرده ها، کف و وسایل برقی داشته باشید بسیار پر هزینه خواهد شد.
ولی به روش های دیگر نیز می توان در آشپزخانه تغییرات ایجاد نمود و مجبور نیستید که برای ایجاد این تغییرات هزینه ی زیادی پرداخت کنید و مبلغ زیادی را کنار بگذارید.

همچنین بخوانید : بازسازی ساختمان ویکتوریایی و تبدیل آن به خانه مدرن شیشه ای

نکات مهم در بازسازی منزل

روش های هوشمندانه ای برای ایجاد تغییر و تحول و نو تر به نظر رسیدن آشپزخانه وجود دارد. شما با این تغییرات ساده، آشپزخانه قدیمی خود را به محیطی جدید و مدرن تبدیل می نمایید. برای دیدن نمونه های مختلف طراحی آشپزخانه میتوانید از سایت شرکت دکوراسیون داخلی شاه توت و در قسمت پروژه های دکوراسیون منزل نمونه های طراحی و اجرا شده را ببینید.

نکات مورد توجه در بازسازی آشپزخانه:

    نوسازی درب های کابینت
    استفاده از ابزار ها و وسایل جدید و مدرن
    نو سازی کف آشپزخانه
    تعیین مناسب ارتفاع کابینت ها
    ساختن یک کانتر زیبا برای ورودی آشپزخانه
    استفاده کردن از ساختار جزیره ای
    همخوانی داشتن با دیگر اجزای خانه


بازسازی حمام و سرویس بهداشتی
در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی اگر کارشناسان بعد از بازدید از حمام و سرویس بهداشتی این تشخیص را دادند که باید شیرآلات و تاسیسات آن تعویض گردد بهتر است که این کار انجام شود با اینکه برای جابه جایی شیرآلات و تاسیسات و تعویض لوله ها هزینه زیادی را در بر دارد خصوصا اگر این جا به جایی از یک دیوار به دیوار دیگری باشد که اگر بودجه و هزینه تغییرات برای کارفرما امکان نداشت می توان برای بازسازی آنها اجسام بزرگ را در جای خودشان نگه می داریم و با آن چیزی که حداقل آن امکان دارد کار بازسازی ساختمان را شروع کنیم که با این کار طراح و کارشناسان ما با خلاقیت و بدون اینکه چیزی را جا به جا کنند می توانند تغییرات زیادی را به وجود بیاورند به فرض مثال برای بازسازی یک وان حمام قدیمی اگر بنا به بفرض قصد جا به جایی آن را داشته باشیم بدون در نظر گرفتن هزینه جابه جایی و تغییر لوله کشی ها و جابه جایی تمام وسایل و خرابی هایی که برایمان پیش می آورد باید از جابه جایی آن صرف نظر کرد و می توان همان وان قدیمی را با براق کردن و صیقل دادن رویه آن با نصف مبلغ جابه جایی جذابیت , سادگی و زیبایی را در فضای این حمام به وجود آورد .
 
برای بازسازی سرویس بهداشتی و حمام در درجه اول باید اولویت بندی نمود ، از جمله متداول ترین مراحلی که در فرایند بازسازی حمام و سرویس بهداشتی انجام می گیرد اول عایق بندی دیوار و کف ها , تعمیر لوله کشی ها و تاسیسات ، نقاشی دیوار ها و تعویض کاشی ها ، تعویض شیر آلات ها، بازسازی تهویه این مکان ها ، جابه جایی کاسه توالت با فرنگی و طراحی قفسه ها و…. می باشد . البته باید به این نکته توجه نمود که این فضا ها را با عناصری کم هزینه باید تزئین نمود به فرض مثال می توان برای زیبا تر کردن فضای داخلی یک حمام از یک گلدان ، حوله و یک قالیچه مناسب استفاده کرد و آراستگی و زیبایی خاصی را به حمام داد.

بازسازی اتاق خواب
بازسازی اتاق خواب معمولا به نسبت فردی که از آن اتاق استفاده می کند انجام می پذرید. معمولا در اتاق خواب کودک به خصوص اتاق کودک دختر از رنگ های روشن و شاد استفاده می شود . در منزل های قدیمی معمولا کمد دیواری ها از طریق دیوار کشی و چهارچوب فلزی انجام می شد که این مصالح و قطر دیوار های کمد ها فضای زیادی از اتاق را اشغال می نمود اما امروزه در بازسازی اتاق خواب از کمد دیواری های ام دی اف که قطر دیوار های آن ها بسیار کم اما با مقاومت بالا می باشد استفاده می شود.

نکات مهم در بازسازی منزل

در نظر داشته باشید که در فرایند بازسازی اتاق خواب ابتدا محل قرارگیری و ابعاد کمد دیواری را مشخص می کنند. کمد دیواری یکی از مهمترین عناصر یک اتاق خواب می باشد که اندازه و متراژ آن وابسته به تخت خواب می باشد , به فرض مثال اگر تخت خواب یک نفره باشد کمد دیواری بزرگ تر و متراژ آن می باشد و اگر تخت خواب دو نفره باشد کمد دیواری کوچک تر در نظر گرفته می شود. ابعاد تخت یک نفره به صورت استاندارد 90 * 2 می باشد و ابعاد تخت دونفره 1.60 * 2 می باشد که نسبت به این ابعاد می توانید در بازسازی اتاق خواب محل قرارگیری کمد دیواری را و چیدمان کلی اتاق خواب را مشخص کنید.

برای انجام بازسازی ساختمان و انجام کار در مدت زمان معین و در حیطه حریم های اعلام شده حتما نیاز به اخذ مجوز کار است زیرا در صورت عدم رعایت قوانین ممکن است مجبور به متوقف کردن کار یا دست کشیدن از آن و یا تخریب آن شوید که همه موارد گفته شده هزینه و زمان زیادی را اتلاف خواهد کرد.

 

 



دکوراسیون داخلی منزل امروزه تبدیل به یکی از مسائل مهم برای اکثر افراد شده است ، اینکه چه ترکیب رنگی در خانه به کار بگیریم و یا از چه سبک طراحی و نورپردازی ها استفاده کنیم همه و همه زیرشاخه های طراحی دکوراسیون حرفه ای منزل است .

اگر به تغییر دکوراسیون منزل خود فکر می کنید، یا هدفی برای طراحی داخلی منزل جدید خود دارید، حتما نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی برای شما اهمیت دارد. از مهمترین نکاتی که در طراحی داخلی مورد توجه کارشناسان دکوراسیون داخلی است، ساده و کم هزینه بودن است؛ تا ضمن این که آرامش و زندگی مطلوب را برای شما به منزل بیاورد، هزینه زیادی را هم برای شما در بر نداشته باشد.

در این مطلب قصد داریم 20 مورد از نظرات کارشناسان دکوراسیون داخلی را برای شما جمع بندی کنیم. باما همراه باشید؛ تا این ایده ها را بیشتر بشناسیم.

طراحی دکوراسیون حرفه ای منزل

 

ایده های کارشناسان دکوراسیون حرفه ای داخلی

 

1 - نقاشی کردن دیوارها. کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این عقیده هستند که رنگ آمیزی دیوارها، از سریع ترین و ارزان ترین راه های به وجود آوردن تنوع در طراحی داخلی منزل است. دیوار ها را با رنگ های پرانرژی و مناسب رنگ آمیزی کنید.

نکات دکوراسیون حرفه ای داخلی
 

2 - وسایل را به صورت جفت انتخاب کنید. با این کار می توانید نظم را به منزل خود دعوت کنید. استفاده از وسایل تزئینی جفت (مانند صندلی، گلدان، شعله های دیواری و دکوری های دیواری) در چیدمان و تزئین منزل مناسب است.


نکات دکوراسیون حرفه ای در چیدمان منزل

3 -خانه خود را با تزئینات طبیعی پر کنید. به گل ها و سنگ های طبیعی بیشتر فکر کنید. کارشناسان دکوراسیون داخلی بر این عقیده هستند که چرا از گیاهان وحشی و سنگ های لب رودخانه در منزل استفاده نکنند؟ طبیعت را در منزل، کنار خود داشته باشید.

 

استفاده از گیاهان در دکوراسیون حرفه ای


4 -جابجایی چیدمان وسایل منزل ، کمک زیادی می کند. طرحی که برای مبل و میز و صندلی در نظر گرفته اید، تغییر دهید. مبل ها را از کنار دیوار خارج کنید و در بخشی از اتاق، در وسط بچینید. صندلی ها، تنها کاربرد پشت میز ندارند! در گوشه ای از اتاق برای تشکیل جمع گفتگو آماده کنید.

 


چیدمان مبلمان در دکوراسیون حرفه ای

5 -قاب عکس را تصحیح کنید. اگر اتاق را رنگ جدیدی زده اید، رنگ قاب عکس ها را نیز با رنگ اتاق هماهنگ کنید. اگر تغییری در رنگ اتاق نداشته اید، قاب عکس را از روی دیوار بردارید؛ رنگ مورد علاقه و متناسب با یک میز به آنها بزنید و روی میز، با طراحی زیبا بچینید.

 

نقش قاب عکس ها در دکوراسیون حرفه ای

6 -رنگ در ورودی منزل را تغییر دهید و طیف جدیدی از رنگ را برای آن انتخاب کنید.

 

 
 
7 -به نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی بهترین کار برای اتاق های کوچک، از آینه استفاده کنید. آینه های بزرگ و قاب شده به دیوار در اتاق های کوچک به کار ببرید. این کار فضای اتاق را بزرگ تر نشان می دهد.


استفاده از آینه در دکوراسیون حرفه ای


8 -وسایل هم شکل بر روی سطوح بگذارید. به راحتی می توانید وسایلی مانند ظروف سفالی و گلدان ها را به جای وسایل به هم ریخته و ناهمگون، در کتابخانه و یا روی شومینه قرار دهید.

تزیینات داخلی در دکوراسیون منزل حرفه ای



9 - روکش های مبلمان را تعویض کنید. استفاده از پارچه های معمولی و زیبا برای روکش مبل ها و صندلی ها مقرون به صرفه است.

نقش تغییر روکش مبل در دکوراسیون حرفه ای

10 - برای وسایل مربوط به هم که معمولا بر روی زمین پخش می شوند، از سبد استفاده کنید. اسباب بازی های کودکان شامل این موضوع می شود. یک سبد بزرگ برای آن ها انتخاب کنید.




11 -تابلوهای تکراری و قدیمی را با نمونه های جدید و زیبا جایگزین کنید. ظاهر منزل را بسیار تغییر می دهد.

انتخاب تابلوهای زیبا برای دکوراسیون حرفه ای

12 - کارشناسان طراحی دکوراسیون داخلی قالیچه را پیشنهاد می دهند. از قالیچه های متناسب با اصول چیدمان مبلمان، استفاده کنید.

استفاده از قالیچه در دکوراسیون حرفه ای


13 - همیشه از نورپردازی بهره بگیرید. حتی می توانید از چند شمع کوچک و ارزان استفاده کنید. این بدان معنی نیست که تمامی روشنایی های دیواری و آباژورها تعویض کنید! به راحتی می توانید با تغییر لامپ ها و رنگ آنها به نورپردازی جدیدی برسید. یک تنظیم کننده نور برای کم و زیاد کردن نور اتاق، بر روی دیوار نصب کنید.

نورپردازی در دکوراسیون حرفه ای

14 -کارشناسان دکوراسیون داخلی پرده هایی تا رو زمین پیشنهاد می کنند. اگر پرده های پنجره ها، به اندازه خود پنجره ها است، آنها را با پرده هایی از سقف تا زمین جایگزین کنید. این کار از اصول دکوراسیون پرده است. به این روش پنجره ها بزرگ تر و زیباتر می شود.


عکس تکمیل شده دکوراسیون حرفه ای


15 -برای هماهنگی با فصول، از حوله هایی با رنگ های متناسب با آن فصل، استفاده کنید. در هر فصلی حوله را تعویض کنید. در روحیه ساکنین منزل تاثیر زیادی دارد.

16 - یک رنگ جدید برای سقف انتخاب کنید. اینکار تنوع ایجاد می کند!

17 -برای کابینت های آشپزخانه رنگ بندی خاصی در نظر بگیرید. مثلا رنگ کابینت های بالایی را روشن تر از کابینت های پایینی انتخاب کنید. زیبایی خاصی به آشپزخانه می دهد.
 
بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزلی در مونترال، زندگی در آغوش خانواده

انتخاب کابینت در دکوراسیون حرفه ای



18 - رنگ بندی اتاق خواب ها و سرویس بهداشتی را دوگانه یا چندگانه کنید. به نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی برای این مکان ها، ترکیب دو یا چند رنگ را به کار ببرید.

دکوراسیون حرفه ای سرویس بهداشتی

19 - ترکیب چند سبک دکوراسیون داخلی ؛ در دکوراسیون داخلی معاصر از ترکیب سبک ها استفاده می شود. مثلا سبک سنتی و مدرن را با هم ترکیب کنید.

ترکیب چند سبک در دکوراسیون حرفه ای


20 - از قاب عکس بالای شومینه استفاده کنید. از نظر کارشناسان دکوراسیون داخلی ، بهترین اشیا دکوری بر روی شومینه قاب عکس ها هستند.

دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک شهری در سوئد

معمار سوئدی، الدین اسکارسون، یک خانه شهری در لاندسکرونای سوئد ساخته و طراحی داخلی کرده است. سایت های شبکه ای باریک در میان ساختمان های بسیار قدیمی همسایه در لاندسکرونا قرار گرفته است که از اواسط قرن 20 خالی بوده و در پشت حصارهای چوبی مخفی شده است. این سایت تنها با 5 متر عرض که مساحتی کمتر از 75 متر مربع دارد، مسیرهای مستقیم به ساختمان های مجاور را کاهش داده است اما خیابان با ساختمان هایی متفاوت از نظر ارتفاع، اندازه ، سن، کاربری و متریال به کار رفته در نمای آنها، پوشیده شده است. در ردیف پشت ساختمان جهانی رنگارنگ از حیاط خلوت، دیوارهای آجری، سایبان، و پوشش گیاهی  است. ما این مکان با مقیاس متوسط که به طور طبیعی از گیاهان پوشیده شده را پیدا کردیم.

مطلب مرتبط: طراحی داخلی خانه شهری در ترینتی بلوود

ابداعات مربوط به محیط اطراف در مقیاس، تناسب و روش ریتم تاسیس ساختمان با ارتفاع بلند وکوتاه در خیابان می افزاید. طراحی پله ای دیوارها (جای کلاغ)  با آرایش سه گوش در انتهای خیابان یک ویژگی تاریخی مهم بشمار می رود. با این وجود، هدف ما ایجاد یک تضاد، برای بیان وضوح ذاتی و مهمتر از آن جذابیت برجسته محیط اطراف و فضای دکوراسیون داخلی است. مشتریان ما، دو مرد هستند که عاشق هنر  و رفتن به کافه در شهر نزدیک می باشند، و برای حضور مداوم در این مکان برنامه ریزی بسیار خوبی دارند. آنها ممکن ها را در این شهر کوچک، فراتر از مشکلات مالی و اجتماعی  فعلی آن می بینند.

دکوراسیون داخلی

توسعه اجزای فشرده، ارتفاع سقف غیر متعارف و طبقه همکفی برابر با سطح خیابان، برابرسازی 3 طبقه در یک حجم تراز با پشت بام همسایه ها را، مجاز کرده است. فضای دکوراسیون منزل شامل یک فضای واحد و آرام، با 3 جزء فولادی تقسیم شده است. این دهانه که به عرض کل خانه است به فضاهای داخلی آشپزخانه، غذاخوری، نشیمن ، کتابخانه، تخت خواب، حمام، و یک تراس پشت بام  تقسیم شده است. محیط کاری خانه برای گسترش تبادلات هنری در حال توسعه، در طول حیاط خلوت کوچک جداگانه قرار گرفته است. فضاهای مکانیکی و خدماتی در گوشه ای از ورودیِ سمت خیابان قرار دارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

قصد ما استفاده از مفاهیم کوچک برای توسعه مجموعه ای از تجارب فضایی متنوع، در این پروژه واقعا کوچک است. تقسیم بندی تنها با هدف یک توالی غیر حداقلی و پر جنب و جوش از فضاها، سوله ها، فضای دکوراسیون داخلی و بیرونی محدود و با روح، نماهای افقی و عمودی موثر به شکل نمایش مشخصی از سایت است. اتاق داخلی پیوسته به کوچه و یا خیابان، به سمت وسط بلوک، و به آسمان بالا، راه دارد.

دکوراسیون منزل

دسترسی به تمام دستورالعملها، تولیدی یکپارچه و شفاف ایجاد میکند. همه نماها به طور مساوی به کار گرفته شده، نمایش فضای دکوراسیون داخلی و تامین چشم انداز مناسب از طریق ایجاد ویوی  مشابه بدون توجه به این که در کجای ساختمان قرار گرفته است. نمای همسایگی بسته است، اما چیزی عمیقی در مورد بساوایی ، جزئیات و تزئینات در این دکوراسیون منزل وجود دارد. ما می خواهیم با فضای خارجی و خیابان سهیم شویم، باایجاد یک مرز بی رنگ میان حوزه خصوصی به وسیله ی مصنوعات هنری، مبلمان، گیاهان، و تراس های پاسیو با حضور انسانی و توجه و مراقبت از آنها.

 

شاید دوست داشته باشید ببینید: دکوراسیون داخلی ستاد مرکزی تبارشناسی در یوتا

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

    Architects: dep A

    Location: Largo Ministro Duarte Pacheco 13, Pinhel, Portugal

    Author Architects: Luís Sobral, Carlos Azevedo, João Crisóstomo

    Area: 280 m2

    Project Year: 2017

    Photographs: José Campos

    Manufacturers: TON, MCMURTA, Sanitana

بازسازی ساختمان

 

بازسازی ساختمان خانه ای قدیمی به رستوران منحصر به فرد

یک خانه ی قدیمی ، قرار گرفته در قلب شهر پینهل، رسالت تاریخی و سنتی شهر را به دوش می کشد و پس از بازسازی ساختمان در کسوت یک بار و رستوران ایفای نقش می کند. بر اساس پروپوزال و طراحی داخلی ارائه شده جهت بازسازی ، از خانه ی سیاه و تاریک قبلی، دیوارهای گرانیتی و سقف چوبی باقی می ماند. همچنین دیوارهای سنگی قدیم، در کنار استفاده از یک لایه بتن شکل جدیدی گرفته اند و از این طریق فضای داخلی و خارجی از نظر سازه ای مدیریت بهتری شده است.

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان تاتر سلطنتی یورک

بازسازی ساختمان

به بیان دیگر، با استفاده از لایه های بتنی، و قرار دادن آن ها در کنار دیوارهای سنگی، اتصال فضایی قدرتمندی میان فضای قدیمی و پس از بازسازی خلق شده است، ترکیبی از طبیعتِ بکر و خشن، همچنین حضور مصالح سنگی صخره ای برای ایجاد یک توالت. استفاده از همین ایده در تریا و بار دنبال شده، یعنی یک طرف سنگ طبیعی و در طرف دیگر حضور بتن. و اما در طبقه ی بالا اوضاع جالب تر هم می شود. یک سالن غذاخوری زیبا و وسیع، در کنار یک لانج بار.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

راجع به فضای دکوراسیون داخلی باید گفت، دیواره های سنگی(طبیعی) در کنار بتن و همخوانی رنگ چوب های سقف، قفسه و صندلی ها، هماهنگی و هارمونی منحصر به فردی ارایه داده است. باید افزود که نما به سمت میدان اصلی شهر کار شده است و در واقع سعی بر این بوده علی رغم بازسازی درونی ساختمان ، همان حس و حال و ارتباط ساختمان با محیط تاریخی شهر حفظ شود.

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان 

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان ویکتوریایی و تبدیل به خانه مدرن شیشه ای

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

طراحی یک میز قهوه مدرن در دکوراسیون منزل

میز های قهوه اغلب زینت بخش مرکزی دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. ما صندلی ها را دور میز قهوه تنظیم می کنیم. ما از آن برای نگه داشتن ملزوماتی مانند کتاب ها و زیرلیوانی های نوشیدنی استفاده می کنیم. هنگام اوقات فراغت میز قهوه به یک بوفه پیش غذای اشتها آور تبدیل می شود. پس چرا هنگام تزئین میز قهوه ی مدرن به سختی می افتیم؟ شاید به خاطر این که براق است! فضاهایی با دکوراسیون داخلی هنرمندانه نیازمند این هستند که اجزای دکور با دقت و تفکر انتخاب شوند. توصیه ی ما: از طراحی آن در دکوراسیون منزل لذت ببرید! لازم به یادآوری نیست که گاهی اوقات کمتر، بیشتر است. برای نکات مفید و نمونه های چشم نواز از سبک میز قهوه ی مدرن به خواندن این مطلب ادامه دهید.

کمتر، بیشتر است

هنگامی که در تردید هستید، رهایش کنید. این عبارت ساده می تواند یک اصل راهنما برای طراحی شما از میز قهوه ی مدرنتان باشد. و حتی اگر میز قهوه ی مدرنتان از سنگ ساخته شده باشد، به یاد داشته باشید که هیچ چیزی در سنگ وجود نداشت تا این که به یک دکور میز قهوه تبدیل شد. شما همیشه می توانید اقلام مورد نیاز را اضافه و حذف کنید. به سادگی با یک بیانیه بزرگ شروع کنید، مانند یک بشقاب پر از صدف!

 دکوراسیون داخلی

ظرفی از صدف روی میز قهوه ی مدرن

 مطلب مرتبط: جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

گاهی اوقات اولین غریزه ی ما پوشش سطوح بزرگ با آرایه ای از اقلام است. با این حال مقدار زیادی از «چیزها» حتی می تواند بزرگترین فضاها را به هم ریخته نشان دهد. سعی کنید بخشی از میز قهوه ی خود را برای نمایش یک نگاه پاک رها کنید.

 دکوراسیون داخلی

دکور میز قهوه ی مینیمال

 

آیا وسوسه می شوید تمام مجموعه گلدان خود را نشان دهید؟ فقط با یکی شروع کنید. شاید کافیست شما فقط یکی را  به عنوان نماینده همه انتخاب کنید.

 دکوراسیون داخلی

میز قهوه با یک گلدان براق

 

برای آنهایی که یک نگاه پُر اما تمیز را ترجیح می دهند، یک گلدان پر از شکوفه را در دکوراسیون منزل خود امتحان کنید. منظره آن پُر اما امروزی است، به خصوص اگر شما گل های جذابی برای تزئین خود انتخاب کنید.

دکوراسیون داخلی

تزئین گل روی میز قهوه در دکوراسیون منزل توسط مونتبل

تُن ملایم

اگر گروهی از اقلام شما را مجذوب می کند و شما می خواهید نور را کم و رومانتیک نگه دارید، یک رویکرد ملایم را امتحان کنید.  اقلامی را در تن های کم رنگ مانند آبی ملایم انتخاب کنید. شما همچنین می توانید با اشیائی در خانواده رنگ های مشابه یک حس تکفام را امتحان کنید. 

 دکوراسیون داخلی

تزئین میز قهوه در تُن های ملایم .... یا اقلامی از جنس یا رنگ مشابه!

 

دکوراسیون داخلی

تزئین میز قهوه ی تکفام

 

یک گروه سه تایی از گلدان ها یک لحن عاشقانه و آرام را روی میز قهوه ی کم نور ایجاد می کند. فضای دو تُنه از کوچکترین گلدان تنها مقدار صحیحی از عشق را ایجاد می کند. در مورد اضافه شدن بیشتر عشق در بخش بعدی بخوانید!

 

دکوراسیون منزل

یک گروه سه تایی از گلدان ها روی یک میز قهوه ی کم نور

 

یک طرح تُن در تُن غیر منتظره است. با تطبیق دکوراسیون منزل با رنگ میز قهوه، اقلام به سادگی برجسته هستند چرا که مفهوم آن جذاب است. به علاوه، منظره آن هرچیزی می تواند باشد به جز شلوغ، چرا که هم دکور و هم میز یک نمایش یکپارچه را ایجاد می کنند.

 

دکوراسیون داخلی

سبک میز قهوه ی تکفام

 

شیشه ی شفاف یک راه دیگر است، خواه شیشه رنگی یا روشن باشد. برای یک زینت بخشی مرکزی جذاب، سعی کنید یک محفظه ی واضح را با اشیاء مجسمه گونه (یا یک جسم هنری) پر کنید.

 

دکوراسیون داخلی

میز قهوه همراه با دکور مجسمه ای

اگر یک گروه رنگی شما را مجذوب می کند، حفظ رنگ های خنثی هیچ وقت مضر نخواهد بود. خاکستری مایل به قهوه ای ، سیاه، خاکستری، بژ و برنجی نقطه ی آغاز بزرگی است. گاهی اوقات یک رنگ سبز برای اضافه کردن مقداری از رنگ طبیعت کافیست.

 

شاید دوست داشته باشید ببینید: نگاهی به دکوراسیون منزل توریستی در ایبیزا

دکوراسیون داخلی

تزئین میز قهوه در سایه های کم نمایانه

ایجاد احساس

آیا کم نمایانه سبک شما نیست؟ افزودن احساس شاید تنها روشی برای انجام کار باشد. حتی هنگامی که نمایه های جسورانه اضافه می شود، گاهاً کمتر، بیشتر است. به خصوص وقتی که نقطه ی کانونی جذاب باشد.

 

اقلام مجسمه ای بزرگ بهترین انتخاب برای میز های قهوه مدرن اند. امتیاز ویژه ای دریافت می کنید اگر یک زینت بخش محوری نمایش دهید که به طور لذتبخشی غیر منتظره باشد.

 

دکوراسیون داخلی

میز قهوه با یک فیل مجسمه ای

 

یک گروه از اقلام، مقدار زیادی از احساس را با تغییر دادن ارتفاع آیتمها روی صفحه نمایش به وجود می آورد. در عکس زیر ما یک مجموعه از اقلام جذاب و ظریف شامل یک گروه سه تایی از گلدان های سیاه برجسته را می بینیم.

 

دکوراسیون منزل

تزئین میز قهوه ی دراماتیک

 

قدرت یک گلدان بزرگ حاوی گل های مجسمه را فراموش نکنید. ما هواداران نیلوفر های کالّا هستیم.

 

دکوراسیون داخلی

نیلوفر های کالّا به یک میز قهوه کوتاه احساس و ارتفاع می بخشد.

 

آخر از همه اما نه کمترین؛ به جای تمرکز روی دسته ای از موارد، شما می توانید با گروه بندی مجموعه ای از میز ها احساس درام ایجاد کنید، به خصوص اگر میزها اختلاف ارتفاعی کمی داشته باشند. از آنجا که بیشتر، بیشتر است هنگامی که به میز های زیر می رسد گلدان های تمیز در یک خط تنها چیزی است که برای بالای آنها نیاز است.

 

دکوراسیون منزل

ارتفاع دکور میز قهوه ی خود را تغییر دهید

 

امیدواریم که مطلب امروز  با طیفی از گزینه های طراحی دکوراسیون الهام بخش شما باشد. برای شجاع بودن نترسید! لذت ببرید و تا جایی که نیاز است چیدمان ها را طراحی کنید.

 

تهیه و تنظیم: شرکت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

امروزه مبحث دکوراسیون داخلی با همه ی گستردگی و پیچیدگی که به همراه دارد بسیار مورد توجه مشاغل مختلف و از آن مهمتر مشتریان آنها میباشد. همه مردم دوست دارند در فضای زندگی، کار و تفریح خود از زیبایی و هارمونی و تناسب در فضا لذت ببرند. مبحث دکوراسیون داخلی در رستوران ها و فست فودها یکی از حساس ترین مباحث دکوراسیون داخلی ست چرا که به طور کل، غذا خوردن و لذتی که از خوردن غذا در انسان پدید می آید بیش از آنکه به معنای تغذیه صِرف باشد، بیشتر جنبه ی تفریحی، سرگرمی و جذابیت آن مورد توجه است.

 

امروزه خیلی از جشن های تولد،  سالگردها و مهمانی های کوچک و بزرگ به مناسبتهای مختلف، در رستورانها و حتی فست فودها برگزار میشود و این به آن معناست که هنر دکوراسیون داخلی باید به صورت گسترده تر و با تنوع بیشتر به همه این خواست ها و نیازهای فضایی بپردازد و پاسخ مناسبی برای آن بیابد.

دکوراسیون داخلی فست فود و رستوران بیشتر از طراحی ، در مبحث انتخاب رنگ و نورپردازی مناسب دارای اهمیت است. انتخاب رنگ مناسب در نورها و مبلمان و تزئینات، ارتباط مستقیمی دارد با حس طعم غذا و کم یا زیاد شدن میل به غذا خوردن در مشتریان این مکان ها. به طور مثال انتخاب رنگ سبز برای نورپردازی که روی میز غذای مشتری طراحی شده باعث میشود که رنگ غذا تغییر کرده و منجر به دلزدگی و بی میلی به خوردن شود.

با این توصیف مبحث طراحی دکوراسیون داخلی و به طور خاص طراحی دکوراسیون فست فود و رستوران و به تبع آن انتخاب طراح دکوراسیون خوب و با تجربه اهمیت بیشتری یافته و ارتباط مستقیمی با جذب مشتری و میزان کارایی این غذاخوری ها خواهد یافت. از نمونه کارهای دکوراسیون رستوران و فست فود شرکت معماری و طراحی داخلی شاه توت دیدن نمایید و خودتان در این باره قضاوت کنید!

 

منبع:تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

دكوراسيون منزلي در مونترال، زندگي در آغوش خانواده

طراحي داخلي خانه اي مدرن واقع در قلب منطقه ويلري، مونترال، پروژه طراحي دكوراسيون منزل مربوط به خانه  دِ گاسپه توسط شركت معماري La SHED است كه شامل بازسازي اساسي ساختمان موجود كه به واسطه بازسازي قبلي، بسياري از ويژگي­هاي اصلي خود را از دست داده بود. فضاي دوبلكس قديمي، كه شامل يك گاراژ و ضمايم آن، كه به يك منزل خانوادگي، تنها براي 2 بزرگسال و 2 كودك تبديل شده است. طراحان پروژه تصميم به ايجاد يك نماي معاصر يكپارچه با توجه به سبك خانه­ هاي اطراف گرفتند.

دكوراسيون منزل

دكوراسيون منزل با طراحي مدرن داخلي شامل يك بلوك فشرده حاوي نواحي خدماتي (ديوارها، حمام، و فضاي انبار و ذخيره سازي) مي باشد كه در نزديكي در ورودي قرار گرفته است. اين طراحي براي ايجاد يك جدايي صميمي بين ورودي و فضاي زندگي انجام شده است. گذشته از آن، در آشپزخانه، ساكنان مي توانند از نمايي از همه قسمت­هاي مشترك لذت ببرد. اين سبك طراحي براي نور و تعاملات اجتماعي عالي است.

دكوراسيون منزل

دكوراسيون منزل

دكوراسيون منزل

دكوراسيون منزل

اتاق نشيمن داراي دو برابر ارتفاع سقف است، و از نوري كه از طبقه اول به طبقه همكف مي­ آيد سود مي برد. اين فضا بين 2 قطعه كاري قرار داشت، كه موجب فيلتر و بازي با ادراك ساكنان محدوده مكاني اتاق نشيمن بود. در يك طرف از دكوراسيون منزل يك قفسه زيباي كتاب، فضايي مرتفع را پوشانده و به عنوان يك صفحه كه پله ها را پوشش مي­ داد، عمل مي­كرد. اين قرص نازك فولادي سفيد در نرده چوبي يكپارچه شده و كنتراستي با پس زمينه نارنجي كه توسط پله ها ارائه شده بود، ايجاد مي­كرد.

دكوراسيون منزل

دكوراسيون داخلي

دكوراسيون داخلي

دكوراسيون منزل

خانه مدرن (1) در قسمت عقب، حجم اصلي خانه در حالي كه بخشي از طبقه اول را به منظور ايجاد يك پاسيو از بين ­برد، حفظ شد. اين حذف منجر به كاهش تراكم ساختمان در رابطه با حياط خلوت شد، در حالي كه باغي با نور طبيعي بيشتر و يك خط ديد باز، ارائه مي­كرد.

پوشش فولادي موجدار گالوانيزه به منظور روشن كردن منطقه بيروني محصور، در طبقه اول به كار گرفته شد، در حالي كه يك كنتراست پايدار بين عناصر سياه و سفيد مختلف ساختمان و حصار جدا كننده حياط از كوچه و خيابان را فراهم مي كند.

دكوراسيون منزل

دكوراسيون منزل

 

تهيه و ترجمه: تحريريه گروه معماري و دكوراسيون داخلي شاه توت

ست کردن رنگ خاکستری مایل به قهوه ای در دکوراسیون داخلی

رنگ خاکستری مایل به قهوه ای به علت قابلیت ترکیبی وسیعی که با تمامی طیف های رنگی دارد انتخاب محبوبی برای دیوارها در علم دکوراسیون داخلیبه شمار می رود. رنگ خاکستری مایل به قهوه ای نه خاکستری است و نه قهوه ای بلکه ترکیبی از دو رنگ زیبای قهوه ای و خاکستری می باشد. این رنگ طیف های گرم و سرد، روشن و تیره خاکستری مایل به قهوه ای را شامل می شود.

تزئینات دکوراسیون داخلی به وسیله این رنگ بسیار دلچسب و آسان خواهد بود چراکه انتخاب این رنگ باعث ایجاد آرامش نسبی در طراحی اتاق های خواب و هم چنین سرویس های بهداشتی می شود. امروز ما قصد داریم انتخابهای گوناگون طراحی داخلی با استفاده از رنگ خاکستری قهوه ای شگفت انگیز را برای شما عنوان کنیم . ادامه مطلب را برای مجموعه ای از عکس ها و ایده های الهام بخش برای طراحی دکوراسیون داخلی بخوانید.

 


خاکستری مایل به قهوه ای در مواجهه با خاکستری

رنگ خاکستری مایل به قهوه ای و خاکستری به عنوان دو عضو در یک بدن هستند که استفاده از این رنگها در اتاق ها سبب حس آرامش و طراحیدکوراسیون داخلی مدرن می شود. از استفاده از این دو رنگ در کنار هم دریغ نکنید.

دکوراسیون داخلی

خاکستری مایل به قهوه ای در کنار خاکستری برای پوشش شومینه

 

رنگ خاکستری بر روی یک دیوار خاکستری مایل به قهوه ای سبب ایجاد کنتراست جذابی در دکوراسیون داخلی اتاق شیک زیر شده است. خاکستری به طور هنرمندانه ای در کف و مبلمان اتاق منعکس شده است.

دکوراسیون داخلی

خاکستری مایل به قهوه ای در کنار خاکستری در یک اتاق نشیمن مدرن

 

شما می توانید با انتخاب رنگ خاکستری تیره از طیفهای رنگی خاکستری مایل به قهوه ای چشم اندازی جذاب را در دکوراسیون منزل انتخاب کنید. آینه ها و استیل ها صحنه ای زیبا از ایجاد رنگ سرد به روز را جلوه می دهند.

دکوراسیون منزل

خاکستری مایل به قهوه ای در کنار خاکستری در این سرویس بهداشتی مدرن

 

ملحفه های خاکستری یک احساس ظریف را به اتاق خواب می افزاید که یک جنبه امتیازی برای طراحی جزئیات بافت الگو در طراحی سرتاج های تخت ها را داراست.

دکوراسیون داخلیخاکستری مایل به قهوه ای در کنار خاکستری در دکوراسیون داخلی یک اتاق خواب گرم و نرم

 

در حمام کاشیکاری و تر و تمیز زیر به سختی میشود گفت که کجا رنگ خاکستری تمام شده و رنگ خاکستری مایل به قهوه ای آغاز می شود. دقیقا به همین دلیل ما عاشق این فضا هستیم.

دکوراسیون داخلی

خنثای گرم در طراحی داخلی این حمامِ براق

 

این مطلب ادامه دارد...

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کمپانی سفید توسط دالزیل و پاو          The White Company by Dalziel and Pow, Norwich – UK

 فروشگاه جدید دالزیل و پاو که کمپانی سفید نام دارد شیوه جدیدی از دکوراسیون مغازه و سبک فروشندگی برند اجناس خانگی را در قالب یک خانه به تصویر می کشد.

دکوراسیون-مغازه

وجه تمایز طراحی این فروشگاه این است که دکوراسیون آن به گونه ای است که احساس قدم زدن در یک خانه را به فرد القا می کند. مشتری اتاق های واقعی را در طبقه های مختلف یک فروشگاه کشف می کند. معماری شبیه به خانه و وسایلی که تزیینات دکوراسیون داخلی فروشگاه را شبیه یک دکوراسیون منزل واقعی می کند. بدین ترتیب محصولات تجاری برای جلب توجه بیشتر و الهام بخشی به مشتری در قالب یک سبک زندگی خاص ارائه می شود.

دکوراسیون-مغازه

به کاربردن چوبهای  سفید و طبیعی، سنگ آهک، آهن، گچ بری های سفید و خاکستری محیطی لطیف و ملموس با دکوراسیون داخلی تاثیر گذاری ایجاد می کند. متریال متفاوت به کار رفته - از سنگفرش کف سالن هال گرفته تا کفپوش چوبی و دیوارهای پوشیده با الوار سفید افقی در اتاق ها- قسمت های مختلف ساختمان را از هم متمایز می کند.

دکوراسیون-مغازه

رویکرد جدیدی به نورپردازی ؛ چراغ های هر اتاق به طور مجزا کنترل می شود. این امکان در اختیار فروشگاه قرار داده شد که حالت قابل تنظیم برای تعیین درجه نور هر قسمت داشته باشد.

دکوراسیون-مغازه

دکوراسیون-مغازه

دکوراسیون-مغازه

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع: http://retaildesignblog.net

 
 

 

امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از غوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی دكوراسیون داخلیمحلی كه در آن زندگی می كنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در كشور ما كمتر توجهی به طراحی داخلی بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مركز تجاری خلاصه می شود . شاید یكی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نكاتی ساده در مورد طراحی داخلی آپارتمان اشاره میكنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید.

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت كننده

فضای ورودی: ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد كه در طراحی دكوراسیون داخلی آن كمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا كفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی كه اولین فضایی كه پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت كرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از كمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده كرد . توجه كنید كه ابعاد عرضی كمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یك آینه سر تا پا نیز این فضا را كامل تر می كند.

نشیمن و پذیرایی : در دكوراسیون منزل بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری كه در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند كه فرد را به طرف محلمبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امكان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند. پیش بینی شومینه در فضای نشیمن نحوه چیدمان مبل ها را آسان تر می نماید، در این حالت امكان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومینه فراهم میشود. نحوه قرارگیری مبلمان پذیرایی بهتر است بصورت دوار یا مستطیلی باشد و در صورت قرار دادن یك آباژور در زاویه بین مبلها می توان بر ابهت فضا افزود. دقت كنید آباژور را از نوع بلند پایه انتخاب نمایید .( به جای آباژور می توانید از گیاهان بنجامین استفاده كنید . )

 

 

دكوراسیون منزل آپارتمانی

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل با فضای نشیمن اجتماعی و باز

 فضاینهار خوری  : نهار خوری معمولا" در كنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، كمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نورپردازی مناسب دارد . دقت كنید كه میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده كافی است.

 

اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بكار گرفت . در دكوراسیون اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی كه بر روی تخت داز كشیده كاملا" قابل دید است.

دكوراسیون منزل آپارتمانی

اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد.

 

دكوراسیون اتاق خواب

اتاق كودك : در دكوراسیون اتاق كودك میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه كودكان استفاده كرد .معمولا" كودكان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق كودك می بایست فضا را به بخشهای كوچكتری تقسیم كرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش كردن اسباب بازی ها و بازی كردن ، میزی كه بتوانند بر روی آن نقاشی كنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق كودك میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت كنید كه حتما" كف اتاق را با موكت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا كودكان علاقه زیادی به بازی كردن در كف اتاق دارند.

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست

پشتوانه ی طراحی دکوراسیون داخلی ستاد مرکزی تبارشناسی در یوتا تمرکز بر میراث میباشد. ساختمانی که توسط استودیو Rapt طراحی داخلی شده است و از ویژگیهای فضا و دکوراسیون داخلی آن، مناطقی برای لم دادن راحت و سالن های ملاقات پیشرفته و همچنین میزهای غذاخوری همگانی است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 از آنجا که هدفِ این شرکتِ مستقر در یوتا، کمک به مردم در پیدا کردن تاریخ شخصی خود است آنها خواستند دکوراسیون داخلی دفتر ستاد مرکزی جدیدشان جزو جدایی ناپذیری از بیان داستانشان باشد.

سایت 10/5 هکتاری در مرکز یوتا قطب مرکزی تبارشناسی می باشد؛ ساختمانی چهار طبقه شامل اتاق های کنفرانس و دفاتر، مرکز تناسب اندام، یک کافه با ناهار خوری مرکزی، و پاسیو در فضای باز برای معاشرت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

در سراسر ساختمان، آثار هنری در معرض نمایش گذاشته شده که متمرکز بر ایده های انتزاعی مانند تاریخ و اصل و نسب، همچنین مفاهیم علمی مانند ژنتیک هستند.

این ساختمان چهار طبقه که میزبان نمایش چشمگیری از کوه Timpanogos و حومه زیبای اطراف آن میباشد در مجموع 210000 فوت مربع مساحت دارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه شرکت دکوراسیون داخلی شاه توت

جدید‌ترین طرح گروه معماری گلن توماس به نام "خانه‌ی شیشه‌ای" در واقع بازسازی ساختمان یک خانه‌ی سه طبقه‌ی سبک ویکتوریایی در منطقه‌ی حفاظت شده‌ی ولز و متعلق به یک زوج و دو فرزندشان است که به صورت بسیار مدرن توسعه پیدا کرده است.

هرچند که تمایل مشتریان به حفظ هرچه بیشتر عناصر اصلی ساختمان بود، اما خواسته‌ی اصلی آنها نور بود. تحقق این خواسته در یک خانه‌ی بزرگ و نمور عصر ویکتوریایی کار دشواری بود.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

پیش از این مطلب نیز بازسازی ساختمان سه طبقه یک آپارتمان مسکونی در بوداپست را مورد بررسی قرار دادیم.

در این پروژه با همکاری مهندس ساختمان، بسیاری از دیوارهای باربر در فرایند بازسازی منهدم شدند تا در عین ایجاد فضای داخلی طرح باز امکان سرازیر شدن نور طبیعی به هسته‌ی خانه و دکوراسیون منزل را میسر کنند. سقف دارای ارتفاع دوگانه‌ای که اخیرا به خانه اضافه شده بود، برداشته شده و یک شیشه‌ی سقفی طویل 9 متری ساختمانی جای آن قرار گرفت که ساخت آلمان بوده و با جرثقیل در محل قرار داده ‌شد.

دیوارهای بخش پشتی طبقه همکف با دیوارهای تمام قد شیشه‌ای جایگزین شدند. پوسته‌ی جدید و شفاف ساختمان، لذت تماشای آسمان  و خیابان پر درخت مجاور خانه را که از هر نقطه‌ی طبقه‌ی همکف قابل مشاهده است ایجاد می‌کند.

بازسازی ساختمان    بازسازی ساختمان

در جای جای خانه، درهای بلند کشویی در فضاهای باز قرار گرفته‌اند که به شکلی نامحسوش اتاق‌ها را به فضا‌های کوچک‌تر تقسیم می‌کنند و محیطی انعطاف پذیر برای ساکنان فراهم کرده‌‌اند.

سقف مسطح جدید بخش پشتی طبقه همکف که روکشی از جنس آلومینیوم آنتراسیت داراست هم نوعی یکپارچگی داخلی بین آشپزخانه‌ی اپن و فضای غذاخوری ایجاد کرده و چهارچوبی برای باغ ساخته است. آشپزخانه‌ی لاک مات خاکستری از جنس چوب اوکالیپتوس دست ساز، پرده‌ی سینمایی کشویی، اتاق بخار شیشه‌ای و فاقد اسکلت و سیستم یکپارچه‌ی صوتی و نوری خانه، محیطی با دکوراسیون داخلی کاملا مدرن و دقیق مهندسی ایجاد می‌کنند؛ فضایی بازسازی شده با طراحی صمیمی و معاصر در دل یک خانه‌ی ویکتوریایی.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان

 

مطلب مرتبط: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع و درج لینک مجاز می باشد.

برای هیجان زده کردن بیننده خوب است چیزی را جایی از دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل بگذارید که طرف انتظار ندارد. یا مثلا بلایی سر دیوار بیاورید که آن را بسیار خاص و متفاوت می کند و بیننده از دیدن آن لذت می برد. این کارها در مکان های عمومی و در دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فست فود بسیار به خاطر ماندنی و تاثیرگذار جلوه خواهد کرد

 

 

گاهی جزئیات کوچکی در گوشه و کنار خانه هستند که می توان به راحتی باعث درخشش آنها شد. البته در هیچ موردی نباید زیاده روی کرد. فقط یک اشاره کافی است. 

 

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل آپارتمانی اسکاندیناوی غرق در رنگ سفید


آجر سه سانتی متری

همه عادت داریم این آجرها را در نمای بیرونی خانه های قدیمی ببنیم. اما به جای رنگ و کاغذ دیواری ، یکی از دیوارهایدکوراسیون منزل را با آجر بپوشانید. آن را رنگ هم نزنید. اجازه دهید به رنگ طبیعی خودشان باشند. هر چه آجرها روستایی تر دیده شوند، حس زیباتری به دیوار و فضا می بخشند. 

 

 

شومینه اغواکننده

در کنار شومینه فضایی ایجاد کنید تا هیزم های چوبی را داخل آن بچینید. بهتر است این فضا را بلند در نظر بگیرید و در بالای آن نیز لامپ و هالوژن کار کنید. هیزم های زیبا و تمیز که به طور مرتب روی هم در کنار شومینه چیده شده اند، چشم انداز زیبایی در فضای دکوراسیون منزل ایجاد می کنند.
 
دوش سقفی

 

چه کسی گفته است دوش حمام باید همیشه روی دیوار کار شود؟ اتفاقا این بار بیایید و آن را به سقف نصب کنید و لوله کشی آن را طوری انتخاب کنید تا بیشتر شبیه دوش های قدیمی با لوله های باریک باشد. دوش های امروزی شیک و مدرن شده اند، اما شما با انتخاب دوش هایی به سبک قدیمی و دیوارهایی به سبک روستایی می توانید جلوه ای ویژه به دکوراسیون داخلی حمام و دکوراسیون منزل ببخشید.

سینک باریک و دراز

سینک های باریک و دراز گزینه های بسیار مناسبی برای دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی حمام یا دستشویی هایی هستند که فضای زیادی ندارند. با استفاده از این سینک ها و آینه سرتاسری می توانید به بهترین شکل ممکن از فضا استفاده کنید.

عکس سیاه و سفید در دکوراسیون منزل

 

اگر فضایی در دکوراسیون منزل وجود دارد که یک تابلوی شیک و بزرگ را به نمایش بگذارید و نقطه کانونی در فضا ایجاد کنید، بهتر است از یک عکس سیاه و سفید استفاده کنید. می توانید چند عکس را در کنار هم بگذارید یا یک عکس بزرگ داشته باشید. اینها دیگر به سلیقه شما بستگی دارد و بسیار به زیبا شدن دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه و دکوراسیون فست فود کمک می کند

 

 

 

مطلب مرتبط: جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

استیل ضدزنگ

 

شاید عجیب به نظر برسد اما قرار نیست کانتر آشپزخانه همیشه از جنس چوب، سنگ و پلاستیک باشد. این بار استیل ضدزنگ را انتخاب کنید. نه فقط برای کانتر که برای سطح رویی میز یا قفسه و طبقه ها نیز می توانید از این فلز در دکوراسیون منزل استفاده کنید. استیل قیمت مناسب و استحکام و دوام بالایی هم دارد.

در مشکی

 

برای جلوه دادن به فضای داخل خانه و دکوراسیون منزل ، در را مشکی رنگ کنید. وقتی دیوار و وسایل سفید هستند، در مشکی بسیار خودنمایی می کند.

در قسمت دوش را بردارید

برای اینکه برای قسمت دوش حمام در یا اتاقک شیشه ای بسازید باید هزینه زیادی متحمل شوید. لازم هم نیست این کار را انجام دهید. در قسمت دوش را بردارید و اجازه دهید حائلی میان رختکن و دوش نباشد.

ترکیب سبک ها در دکوراسیون منزل

 

برای اینکه بخشی از خانه را به چشم‌بیا بکنید، سبک ها و طرح های مختلف دکوراسیون داخلی را با هم ترکیب و یک رنگ جیغ انتخاب کنید. به طور مثال، این تابلو فرانسوی و قدیمی است که بالای یک میز مدرن نارنجی نصب شده است و صندلی نیز رنگی غیرمعمول دارد. در ترکیب سبک ها لازم نیست همه چیز در دکوراسیون منزل با هم تناسب داشته باشند. فقط باید در کنار هم منظره جالبی خلق کنند. از این کار نترسید.   

استفاده از چرم

استفاده از چرم در مبلمان خیلی رایج نیست زیرا دوام زیادی ندارد و بیشتر از پارچه های دیگر در معرض پاره شدن، سوختن یا ساییده شدن قرار دارد. اما یک صندلی عثمانی، کاناپه، یا مبل چرمی تک می تواند تغییر واضحی در دکوراسیون داخلی اتاق ایجاد کند.


سیاه و قرمزدر دکوراسیون داخلی

مشکی بسیار رویایی است و قرمز انرژی بسیاری دارد. ترکیب این دو با هم منظره زیبایی در دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. به طور مثال، می توانید مبل یا صندلی قرمز را در اتاقی بگذارید که دیوار یا کف مشکی رنگ دارد.

 

مطلب مرتبط: دکوراسیون منزل با فضای نشیمن اجتماعی و باز

آشپزخانه به مثابه قلب خانه است و خانم هاي خانه دار اکثر اوقات روزشان را در اين مکان سپري مي کنند. پس علاوه بر اين که آشپزخانه بايد جاي کافي براي قرار دادن وسايل مختلف داشته باشد و از حداکثر فضاي آن براي چينش وسايل دکوراسيون داخلي آشپزخانه و دکوراسيون منزل استفاده شود، بايد مکاني امن براي آشپزي و حتي براي بچه ها باشد

 

 

1- دکوراسيون داخلي قفسه مخصوص سبزيجات در کابينت:
در يک کابينت ساده که به شکل يک چهارچوب است با تعبيه قفسه هاي ساده پلاستيکي در دکوراسيون داخلي ، مکاني براي قرار دادن سيب زميني، پياز و سبزيجاتي ديگر مي سازيد که در فضاي آزاد نگهداري مي شوند. براي استفاده آسان تر، اين قفسه ها به صورت کشويي ساخته شده اند و در دکوراسيون داخلي آشپزخانه قرار ميگيرند.



2- استفاده از قفسه کوچک براي جاي دادن قابلمه هاي بزرگ در دکوراسيون داخلي آشپزخانه:
با تعبيه قفسه اي به شکل يک نيم دايره، به آساني با باز و بسته کردن در کابينت قفسه ها به همراه در به قسمت بيرون منتقل مي شوند.

دکوراسیون داخلی منزل      

3- جاي مخصوص مواد شوينده در دکوراسيون داخلي کابينت ظرفشويي:
قسمت پايين کابينت ظرفشويي، جاي مناسبي براي قرار دادن مواد شوينده و ... است، براي حفظ بيشتر اين مواد، با تعبيه قفسه فلزي در قسمت دکوراسيون داخلي در کابينت، مي توان از بقيه فضاي داخل کابينت براي مصارف ديگر استفاده کرد.



4- کمدچه به شکل ويترين در دکوراسيون داخلي :
در کابينت هاي جديد، به جاي تعبيه ويترين هايي با درهاي شيشه اي، از کمدچه هاي ساده اي با درهايي از جنس پلاستيک مات، استفاده مي شود. در تصاوير، دو مدل از اين کمدچه هاي تزئيني در دکوراسيون داخلي را مشاهده مي کنيد. درهاي يکي، به شکل کرکره در قسمت بالا جمع مي شوند و ديگري يک کمدچه ساده که قفسه هاي آن فلزي و به صورت ريلي تعبيه شده است که به آساني جابه جا مي شود.

 

 

 

5- دکوراسيون داخلي قفسه هاي ساده به شکل کيسه:
در اين مدل ابتکار بسيار جالبي صورت گرفته است. براي نگهداري خوراکي هايي مثل پفک، شکلات و ... که در بسته بندي نگهداري مي شوند، طبقات مخصوصي ساخته شده که بسيار ساده هستند و به آساني قابل استفاده مي باشند. در اين مدل دو عدد چهارچوب فلزي به شکل کشو تعبيه شده که سبدي حصيري داخل آن قرار گرفته و از فضاي داخل سبد براي نگهداري اين خوراکي ها استفاده مي شود.

مطلب مرتبط: دکوراسیون داخلی یک خانه کوچک شهری در سوئد
6- کشويي بزرگ براي يک سرويس قاشق و چنگال کامل:
اين کشوي کم حجم و باريک، با فضايي کاملاً تقسيم بندي شده قابليت اين را دارد که يک سرويس قاشق و چنگال داخل آن جاي گيرد. بدين ترتيب در يک فضاي تقسيم بندي شده دکوراسيون داخلي ، هر چيز در جاي مناسب خود نگهداري مي شود.


7- دکوراسيون داخلي قفسه اي به شکل دايره براي قابلمه ها:
قابلمه از جمله ظروف حجيمي است که فضاي زيادي در دکوراسيون داخلي آشپزخانه اشغال مي کند و معمولاً براي اشغال جاي کمتر، چند عدد از آنها را داخل يکديگر قرار داده و در کابينت قرار مي دهيم و در هنگم استفاده نيز با مشکلاتي مواجه مي شويم اما در اين مدل ساده قفسه اي به شکل دايره تعبيه شده است و به وسيله يک محور در قسمت مياني به آساني مي چرخد و ظرف مورد نظرتان را به راحتي پيدا خواهيد کرد که البته بهتر است براي دسترسي بيشتر به ظروف، اين مدل در محلي نزديک به اجاق گاز قرار گيرد.

 

مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داخلی سبز

 

تئاتر سلطنتی یورک پس از یک بازسازی قابل توجه توسط د ماتوس رایان، که به طور چشمگیری فضا و تجربه ی بازدید کننده ی تئاتر را تغییر می داد بازگشایی شد.

De Matos Ryan:Architects

Location: United Kingdom, St Leonard's Pl, York YO1, UKProject

Architect: Raquel Borges

Area: 3213.0 sqm

Project Year: 2016

 بازسازی ساختمان تئاتر

این سالن تئاتر در سال 1744 ساخته شد و از آن زمان با چند تغییر و بازسازی ساختمان در طول سال ها، شامل ساخت یک لابی جدید، یک غرفه طاقی بتنی در کنار اتاق اصلی توسط پاتریک گوین در سال 1967 به کار خود ادامه داده است. بازسازی مجدد از درجه ی 2 در ساختمان های ذکر شده تمام ظرفیت یک مجموعه که به صورت افزایشی طی 270 سال ساخته شده بود را آزاد می کرد. این بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک فضای اضافی به تئاتر اضافه می کرد که به منظور برآورده کردن و دربرگرفتن جمعیت بیشتر به صورت اضطراری مورد نیاز بود، و در نتیجه ی آن مردم بیشتری داخل می شدند و فرصتی برای افزایش درآمد ایجاد می شد، که موجب می شد تا تئاتر از لحاظ مالی در آینده آسوده خاطر تر باشد.

بازسازی ساختمان تئاتر

معرفی دو ورودی جدید به لابی با طراحی مجدد افراطی که از خیابان مشهود بودند موجب شد تا یکی از آنها برای اولین بار یک ورودی به تئاتر از سمت جنوب فراهم کند. ایجاد یک فضای لابی جدید زیر ردیف جلو[1] در پشت جایگاه ویژه با بازشو هایی که قبلاً در آنجا قفسه وجود داشت، و شیشه هایی در ردیف ستون های ویکتوریایی قابل توجه ترین تغییرات مقابل خانه بودند. آنها یک آزادی گردش بزرگتر فراهم می کردند، که برای اولین بار به تعمیم پاتریک گوین (اتاق چپ) به راه پله های گرجستانی و اتاق Keregan (اتاق راست) متصل شده بود.

بازسازی ساختمان تئاتر

این فضای تازه یافت شده برای یک خوشآمد گویی، جمع شدن و جهت گیری مفید بود. این فضا همچنین فرصتی برای آشکار کردن میراث تئاتر و محوطه فراهم می کرد، و ارتباطاتی قانع کننده بین گذشته و حال ایجاد می کرد. یک طبقه ی موزاییکی مرمر نما که با منبت کاری الگو سازی شده است هندسه ی قرون وسطایی را آشکار می کند که زمانی لابی جدید در آن مکان قرار داشت، در حالی که راهرو اصلی اکنون از درون لایه بندی ردیف دیوار ستون قابل دسترسی است. با در بر گرفتن یک کافه ی رو به خیابان و خوشآمد گو به منظور ترغیب مردم برای داخل شدن که به راحتی از خارج مشهود است، ردیف ستون ویکتوریایی یک نمای متحرک لعاب دار به خیابان داده است. فرش قرمزی که کف ردیف ستون را پوشش می دهد ممکن است به عنوان یک زبان طنز آمیز در گونه دیده شود که خلق و خوی تئاتر را برای تمامی بازدید کننده ها و افراد برجسته نمایان می کند.

برای کمک به ارتقا تجربه ی مخاطب و بازدید کننده، نصب سرویس های بهداشتی جدید در هر دو سمت کاخ در تمامی طبقات زمان صبر در مدت زمان های اوج ورودی را کاهش می دهد. لابی ها و عایق های صوتی جدید فضاهایی روی تمامی طبقات برای اجرای های غیر رسمی شامل موزیک و مشاعره ایجاد می کند. عایق های صوتی به کافه، رستوران و بار ها اجازه می دهند تا در مدت اجرا ها به فعالیت خود ادامه دهند، و فرصت ایجاد درآمد را افزایش می دهد. با ایجاد درهای جلویی کمکی به لابی و یک محدوده از پیشخوان ها که تنوعی از کاربران را در خود گنجانده اند دسترسی ها بهبود یافته اند، دسترسی گام به گام از خیابان به سالن، و نصب یک آسانسور برای دسترسی ردیف جلو و طبقه ی اول تئاتر برای اولین بار نیز در این امر نقش مهمی داشته اند.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

اتاق پاتریک گوین در سال 1967 در مبحث دکوراسیون داخلی به دقت مرمت شد تا درهم و برهمی آن از بین برود و با بهبود پوشش کف و مبلمان، بروزرسانی روشنایی ها و تعویض نور های سقفی مجددا با هدف طراحی اصلی همخوانی داشته باشد. موقعیت دهی مجدد کافه، بار و گیشه به فضای جدید زیر ردیف اول باعث شد تا حیات مجددی به دید اصلی گوین به کاخ روی طبقه ی همکف و رستوران بیسترو دمیده شود.

بروزرسانی های سالن اصلی هم برای مخاطب و هم برای اجرا کنندگان مفید بوده است. صندلی های جدید در سرتاسر جایگاه ویژه نصب شدند، تهویه ی هوا و عایق کاری سالن اصلی و گالری راحتی را همراه با صرفه جویی در انرژی به همراه داشته است. شیارهای جایگاه ویژه افزایش یافتند تا مخاطب بتواند به ردیف جلو برسد و سالن را یکپارچه حس کند. گالری مجدداً شیاربندی شد تا مسیرهای دید بهبود یابند، افزایش گزینه های بلیت مردم را ترغیب می کرد تا دسترسی راحت تری به تمامی طبقات داشته باشند. پیش از شیاربندی سکو بسیاری از شرکت های تئاتری به دلیل محدودیت های سطح شیبدار مورد نیاز برای محوطه یورک را در انتهای تور خود می گذاشتند. تغییرات در صحنه و ارکستر دامنه ی امکانات فرهنگی را گسترش داد و سلامتی و ایمنی را با ایجاد دسترسی، یک سکوی مسطح و یک راه عبوری بهتر به زیر سکو توسعه داد. سکوی مدولار مسطح جدید یک برنامه را قادر می ساخت تا شامل رقص باشد و همچنین نوآوری های بیشتر را ترغیب می کرد.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر



[1] Dress Circle

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع ودرج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.

 

جذابیت دکوراسیون منزل با ناهارخوری به سبک استوایی

این ایده که دکوراسیون یک خانه به سبک استوایی طراحی شود، حس لذت­ بخشی را به ارمغان می­آورد. وجود وسایل عجیب درون اتاقی که با این سبک تزئین شده یکی از دلایلی است که بسیاری از صاحب خانه­ ها را به استفاده از این سبک ترغیب می­کند. هر چند که سبک استوایی منحصر به فرد و یکپارچه نیست، و شکل­های مختلفی از دکوراسیون داخلی در این سبک گسترده وجود دارد که تا حد زیادی متفاوت از یکدیگر هستند. انتخاب از بین آنها نیز بستگی به الهام بخشی آن طرح برای شما، منطقه­ ای که نظر شما را به خود جلب کرده و البته میزان منحصر به فرد بودن خانه شما و یک مکان مناسب برای یک اتاق ناهارخوری به سبک استوایی، دارد. اتاق ناهارخوری به سبک استوایی به طور کلی با رنگ­ها و طراوت پرشده و از سبکهای  سنتی و رسمی که برای اتاق­های غذاخوری به کار برده می­شد، بسیار دور به نظر می رسد. در این سبک دکوراسیون منزل یک مفهوم تنوع­ طلبانه نهفته است که شما نمی­توانید آن را نادیده بگیرید. البته، اضافه کردن الگوهای شاد و جسورانه و افزودن رنگ سبز به میزان غنای طرح کمک می­کند. پس چرا از این طرح­های پیش­ و پا افتاده جدا نمی­شوید و در اتاق ناهار خوری یک تحول به سبک استوایی ایجاد نمی­کنید؟

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

پاشیدن بی نظم رنگ در دکوراسیون منزل

یکی از مزیت های بزرگ یک اتاق ناهار خوری با سبک استوایی، طیف گسترده استفاده از رنگ در آن است به گونه­ ای که شما می توانید بدون اینکه احساس کنید فضا بیش از حد پر زرق و برق شده است، از رنگ­ها استفاده کنید. حتی اگر با گذشت زمان همچنان استفاده از رنگ زمینه خنثی و روشن معمول است، اتاق ناهارخوری به سبک استوایی به راحتی و بدون زحمت می­تواند این کلیشه را بشکند. یک خط به رنگ فیروزه ای تیره همراه با رنگ سفید و رنگ های قرمز، سبز و زرد اخرایی، به سبک استوایی از سواحل بی پایان و حیات وحش شگفت انگیز کارائیب و مناطق اطراف آن الهام گرفته شده است.

اتاق ناهار خوری خیره کننده استوایی به رنگ فیروزه ای با صندلی­های رنگارنگ

کسانی که می خواهند از مناطق استوایی الهام بگیرند اما مایل به استفاده از سایه­ های معمولی به رنگ سبز و آبی به عنوان رنگ پایه در اتاق ناهار خوری نیستند، می توانند رنگ زرد را به عنوان یک جایگزین برگزینند. این رنگی است که هرگز از مد نمی ­افتد و حتی به کوچکترین فضاهای ناهار خوری، حس طراوت آفتابی می­دهد.

دکوراسیون منزل

 

بالکن­هایی به سبک استوایی برای صرف صبحانه با صندلی رنگارنگ

دکوراسیون منزل

 

معمولا از رنگ بنفش در دکوراسیون منزل به سبک استوایی استفاده نمی­شود. اما نفیس بودن اتاق ناهار خوری به دلیل ترکیب شدن رنگ­های روشن با گیاهان در فضای داخلی، پرده­هایی با طرح گل در پس زمینه، و دکوراسیونی که به نظر به سبک استوایی است، می­باشد. آینه با قاب­های منحصر به فرد در زمینه کار نیز، با وجود نبودن در کنار دریا، بر جو لطیف و دل­انگیز اتاق­ ناهارخوری می­افزاید.

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

"شیگرو بان" هنرمند معمار ژاپنی، در سال 1995 خانه ی بدون دیواری در وسط شهر پرجمعیت توکیو طراحی کرد که فاقد دیوارهای جانبی بوده و به نام " خانه ای با دیوارهای پارچه ای " معروف است. در این منطقه دیگر حتی از طبیعت زیبا و چشم انداز آرامش بخش هم خبری نیست؛ تنها شهر است و ازدحام و روزمرگی. معماری و دکوراسیون داخلی خانه به راستای افقی متمایل است و به جای دیوارهای پوشاننده ی نما ، پرده هایی بلند و عریض نصب شده است: ترکیب سوررئالیسم با فرهنگ منطقه ای. حضور پرده ها صورت دیگر شوجی های کهن ژاپنی است؛ همان دیوارهای کشویی از جنس الیاف کاغذی که از قدیم یکی از ویژگیهای اصلی خانه های ژاپنی بوده و به عنوان پوشش روی سطوح در و پنجره ها استفاده می شد. درهای کشویی فوسوما، قاب های هندسی و صفحه های بزرگ سوداره همگی از مؤلفه های طراحی داخلی و معماری کهن ژاپنی هستند که هنرمند معمار در طراحی معماری و دکوراسیون داخلی خانه ی بدون دیوار ، سخت به آنها وفادار بوده است. کلیت خانه ، با معماری و قرینگی بی آلایش خود، سرشار از حس سادگی و فروتنی است؛ به محلی می ماند که در خود فرو رفته و خودنمایی نمی کند. اما این حکم تا زمانی مصداق دارد که پرده ها خانه را پوشش داده باشند. وقتی باد به نرمی پرده ها را کنار می زند، ظاهر مینی مال خانه در مقابل محیط شلوغ بیرونی قرار گرفته و موقعیت متناقضی به وجود می آورد. بان در این اثر هم ، مانند " خانه ی بدون دیوار "  با نشانه ها و مؤلفه های مدرنیته در قرن بیستم بازی می کند  تا تضاد سرپناه و نمایان بودن در پس حجاب پارچه ای در پست مدرنیسم را نمایش دهد.


تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

دکوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست

این آپارتمان با طراحی دکوراسیون منزل به سبک معاصر در بوداپست، مجارستان در سال 2015 توسط استودیو طراحی A + Z با بهره گیری از مبلمان پراکنده به منظور برجسته سازی انحنای شدید فضا و هدایت چشم در آن طراحی داخلی شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

اثرات بساوشی عمده ای در دکوراسیون داخلی سراسر آپارتمان وجود دارد، مانند رادیاتورها و لوله های کار گذاشته از کف تا سقف. آپارتمان با ترکیبی از مصالح روستایی و معاصر، بی زمانی فضا را القا می کند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

یکی از عوامل انقطاع در طراحی آرام دکوراسیون منزل ، در حمام رخ می دهد؛ که در آن کاشی های فیروزه ای روشن و قهوه ای شیری رنگ، پالت تک رنگ را تفکیک می کند. و در آشپزخانه، جایی که کابینت های خاکستری تیره اثر کاشی های سفید را متعادل کرده و کف چوبی معمارانه به شکلی ماهرانه بر رنگ کرم دیوار تأکید می کند.

دکوراسیون منزل

اتاق خواب دارای رنگ سفید نرم است، انحنای شدیدی در فضا و سقف چشمگیر مورد تاکید قرار گرفته و قوس های چند لایه چشم را به گوشه مختص تختخواب هدایت می کند. کف چوبی رنگ شده با الگوبی معمارانه توسط قالیچه ها تلطیف شده است. یک درب در دیوار مقابل به بالکن سفید منحنی کوچکی، مشرف به معماری زیبای شهر باز می شود.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

بازسازی ساختمان مسکونی میان صده توسط استودیوی رابرت جیمیسون چند ویژگی بسیار خوب دارد. اتاق جلویی - عکس بالا - تصویری بود که توجه من را جلب کرد. این اتاق تعادل بسیار خوبی از رنگهای با تون های خنثی دارد، و بسیار گرم و دلپذیر است. دیوار شیشه ای هرگز به فضا لطمه ای نمی زند. این محل اقامت خاص در سال 1968 توسط رابرت مک الروی طراحی و ساخته شد. مالکان جدید با بازسازی ساختمان حیات جدیدی به این محل بخشیده اند. من با بعضی از انتخاب های آنها موافق نیستم اما در اکثر موارد فکر می کنم آنها کار بسیار خوبی انجام داده اند. در تصویر دوم به نظر می رسد که کف طبقه از یک سالن ورزشی قدیمی یا یک باشگاه بولینگ هستند، که یک شخصیت جدی به خود گرفته اند.  

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه شرکت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 
 

با توجه به نیاز مشتری به فضایی برای والدین با 2 فرزند، مالک خواهان این بود که آپارتمانی با دکوراسیون منزل دعوت کننده داشته باشد، اما از آنجا که زمان زیادی را در سفر به سر می بردند، خواستار این بودند که محل به شکل یک پناهگاه نیز کار کند.

دکوراسیون منزل

اتاق نشیمن دارای محلی خاص به نام "کنج سفر" بود که زن و شوهر چیزهایی را که از سفرهای خود به خانه می‌آوردند، در آنجا در معرض نمایش می گذاشتند. سقف مرتفع به نظر می رسد چرا که طراحان دکوراسیون داخلی با تغییر درب فوقانی آن را مرتفع تر کرده بودند. همه کارهای تکمیلی و چوبی توسط اهالی Kwartet Arquitetura طراحی شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون منزل با کنتراستی گرم با تضاد بین کفپوش تاواری (Tauari) و پانل سینمای خانگی ساخته شده از چوب و میزِ بار زرد روشن و لاک بوفه خاکستری ارائه شده است. سبک عناصر مبلمان ترکیبی است، در این خانه هر دو نوع مبلمان معاصر و کلاسیک را می بینید.

دکوراسیون منزل دکوراسیون منزل

 

سطح تخت خواب با پارچه و حفاظ‌های دائمی پوشانده شده است. همچنین کاربرد کاغذدیواری سفید و طلایی در اتاق همراه با پرده های تیره تباین ایجاد کرده است.

دکوراسیون منزل

 دکوراسیون منزل دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

طراحی دکوراسیون دفتر تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا

این دفتر 135 متر مربعی با رنگی روشن، گرم و اصیل توسط شرکت معماری زوک برای آژانس تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا طراحی دکوراسیون داخلی شده است. اختصار پروژه به دلیل ایجاد فضای اداری "غیر اداری" برای تجارت تبلیغاتی جدید و هیجان انگیز در فضای باز، رسانه Moove استرالیا است. شرکت مادر طرحی سنگاپوری است و آرم رسانه Moove شامل تصویر یک گاو ماده همراه با جعبه شیر دوشیده شده از آن می باشد.

دکوراسیون داخلی

دفتر کار و یا به اصطلاحِ مشتری‌ها "چمنزار"، دفتری در فضای باز با دکوراسیون اداری شامل قسمت پذیرش و انتظار، 2 دفتر شیشه ای محصور، میز‌های کار و اتاق جلسه می‌باشد. اتاق ها با ترکیب‌های تصادفی ساخته شده از انباشت جعبه‌های شیر سیاه و قرمز و پانل‌های درب‌های چینی قدیمی تقسیم شده اند. این دیوارها به نوعی فضاهای انباری و همچنین ارائه را ایجاد می کنند.

دکوراسیون داخلی

جعبه‌های شیر نیز به اتصالات سبک منحصر به فرد و مبلمان اتاق انتظار تبدیل شده اند. اتاق جلسه با استفاده از میزها و صندلی‌های غیررسمی با زمینه‌ی روزنامه‌ای دیوار‌ها همراه با نوشتارهای گرافیتی قرمز برای نمایش شعار این شرکت مبله شده اند: "می شنوم و فراموش می کنم، می بینم و به خاطر می سپارم، انجام می‌دهم و درک می‌کنم".

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 
 

 

بازسازی همانگونه که از اسمش پیداست به معنی تغییر و تعمیر فضا و بهینه کردن آن و رفع معایب پیشین از مسائل فنی و ... می باشد.

بازسازی ساختمان مسئله ای دقیق و حساس از بابت طراحی و اجرا می باشد به این دلیل که همیشه به طور متداول و تجربی ساخت یک بنا و یا یک فضا از ابتدا بسیار سهل تر از بازسازی ساختمانی است که چندین سال عمر کرده و تخریب های خود را دارد.

بازسازی ساختمان

بنابراین امر بازسازی ساختمان حساسیت های خود را به دنبال دارد اما زمانی که ما ترجیح به این امر می دهیم میتوان با دانش معماری و مراقبت های تجربی، این عمل را  به خوبی و با موفقیت انجام داد. حال همانطور که فضاها و بناهای ما به چند دسته ی مسکونی، اداری، تجاری و ... تقسیم می شود، نوع عملیات و روند بازسازی ساختمان بسته به کاربری فضا تغییر میکند و از ابتدا مسائل فنی فضا از بابت تاسیسات، نازک کاری ها و دیگر مسائل ساختمان در نظر گرفته میشود. در بازسازی و نوسازی بسته به اینکه بعد از این عملیات بخواهیم به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون مغازه و یا هر کاربری دیگری بپردازیم، باید مسائل و نیازهای فضای مربوطه را از نظر نورپردازی ها، مسائل تاسیساتی و اجرای سقف کاذب و ... در نظر گرفت.

در واقع هر یک از دسته بندی بناهای فوق به تفصیل نیاز به توضیح دارد که در مطالب آینده به بیان آنها خواهیم پرداخت.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کمبود فضای خانه برای زندگی راحت یکی از مشکلات رایج در جامعه مدرن است؛ که توجه بسیاری از مردم را جلب کرده است. در اینجا میخواهیم راهنمایی طراحی دکوراسیون منزل برای جادارتر کردن یک خانه کوچک را به شما تقدیم کنیم.

برای مردم، نحوه جادارتر کردن خانه توسط چیدمان و دکوراسیون منزل زمانی که صاحب خانه یا آپارتمان کوچکی هستند، یک چالش محسوب می شود. اگر شما مشکل مشابهی دارید، لطفا زمانی را صرف مطالعه این مطلب کنید، در اینجا چند نکته برای جادارتر کردن خانه/آپارتمانتان ارائه می کنیم. بیایید تا با هم این نکات را بررسی کنیم:

1. گشودن و گسترده کردن فضا

حذف تمام دیوارها و تقسیم‌کننده های فضایی به منظور بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه/آپارتمان نسبت به آنچه که هست.

دکوراسیون منزل

2. استفاده از رنگ های سرد و سفید در دکوراسیون داخلی

دیوارهای دارای رنگ روشن و درخشان در فضا احساس گشودگی و روح‌افزایی را منعکس می کنند، که به حداکثر کردن اثر ایجاد شده توسط نور طبیعی می انجامد. از سوی دیگر رنگ های تیره نور را جذب کرده و فضا کوچکتر به نظر می رسد. برای خلق اثری مطلوب، تون های رنگی ملایم آبی و سبز را انتخاب کنید، و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق روشن تر، بزرگتر و دعوت‌کننده‌تر به نظر می رسد.

دکوراسیون منزل

3. محدود کردن مبلمان

مبلمان بخش مهمی از دکوراسیون منزل شما است، اما اگر خواهان فضایی جادارتر هستید، باید مبلمان را تا حد امکان محدود کنید. چرا که، مبلمان فضای زیادی را اشغال می کند.

دکوراسیون منزل

4. استفاده از آینه در دکوراسیون منزل

بدیهی است که آینه فضا را جادارتر نشان می دهد. اگر از این وسیله استفاده کنید، به دلیل اثر انعکاس، فضا را تا دو برابر گسترده خواهید کرد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

5. تضاد

اضافه کردن تزئینات سبک به دکور اتاقی ساکن، فضا را وسیع تر می کند. تشدید رنگ‌ها در گوشه‌های فضا جلب توجه نموده و نگاه را در طول فضا هدایت می کند، درنتیجه فضا بزرگتر به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

گستره ی قابل توجهی از اصطلاحات آشنا برای شرح آن دسته از مکان هایی که در آنها انواع نوشیدنی و غذا در طول روز یا شب سرو می شود وجود دارد. اصطلاحات کافه تریا، کافه و کافی شاپ همگی در اشاره به طیف مکان هایی به کار می رود که معماری و سبک دکوراسیون داخلی آنها بر اساس نوع نوشیدنی و غذا که سرو می شود چیدمان می شوند. این نمود از یک سو تعیین کننده ی یک موقعیت نسبتا جدید است که در آن زمانی که یک فرد یا گروهی از افراد تصمیم می گیرند که نوشیدنی میل کنند و همزمان گپ و گفت و گوی کوتاهی هم داشته باشند، می توانند مکانی مناسب رده ی سنی و یا متناسب با گروه اجتماعی و فرهنگی خود انتخاب کنند و از سوی دیگر، تعیین نامهای مختلفی برای این مکان نشان می دهد که طراحان دکوراسیون داخلی تلاش می کنند ویژگیهای متنوع نوشیدنیها و غذاهایی که در این محل مذکور عرضه می شود را پر رنگ تر سازند.

شاید در بیست سال اخیر ماهیت "پیوند میان گروه های مختلف" دلیلی برای تجربه های فراوان در شکل گیری طراحی داخلی کافه و کافی شاپ و مکان های جمعی در قالب طرح های اولیه، نحوه ی چیدمان آنها، سبک و آرایش آنها باشد. تکامل تدریجی در این حوزه به صورت پیوسته بوده و بدیهی ست که این تکامل، سایر مکان های جمعی را نیز شامل می شود. مکان هایی همچون رستوران که در آنها راه حل های معماری در مقایسه با مکان هایی که افراد تنها به منظور نوشیدن در آنجا متوقف می شوند، نقش مهم تری را ایفا می کنند.

از دهه ­ی 1980 به بعد، طراحان دکوراسیون در ارتباط با این مکان ها به عنوان مراکزی که دارای تاثیرگذاری اجتماعی بر نحوه ­ی رفتار افراد جامعه بوده، برخورد می کنند؛ در این مکان ها انواع تنظیمات استاندارد معماری –همچون پرده­ ی پشت صحنه در تئاتر- به کار می رود تا زمینه ای مناسب برای گرد­هم­ آیی­ های اجتماعی فراهم آورند. بنابراین باید توجه داشت که این مکان ها به طور عمده جهت مطابقت با ایده­ ی اجتماعی گروه مخاطب(کاربران) طراحی می شوند و همین امر می تواند دستاویز یا بهانه ای برای معرفی عناصر منعطف طراحی به طیف گسترده ای از مخاطبان عام و خاص باشد. از یک دیدگاه چنین بیان می شود که دقیقا بعد از طراحی کافه­ ی کاستس (Café Costes) توسط فیلیپ استارک، این مکان به عنوان یک معیار –حداقل در قالب گرایش های وابسته به سبک- قلمداد شد و این دسته از مکان های جمعی تبدیل به کارگاههای طراحی شدند؛ همین جا بود که ایده های عمومی که ناشی از مبله کردن­های سفارشی با بلندپروازی­های نسبتا سطحی بود، به سرعت جای خود را در این عرصه باز کرد. در حال حاضر طراحان داخلی و دکوراسیون به عنوان کارشناسان و صاحب نظرانی هستند که عقاید جدیدی در حوزه ی سلیقه را مطرح و آخرین تغییرات در ارتباط با سبک و شیوه های رفتار اجتماعی را بیان می کنند. بدین سان طراحی کافه به مرحله ای از تولید متمرکز و نوسازی وارد شد که تا کنون هیچ نشانه ای از تضعیف در آن نمایان نیست.

دکوراسیون داخلی

ترجمه: مهسا کامی شیرازی

منبع: سایت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

بازسازی ساختمان آتش نشانی

بازسازی ساختمان یک آپارتمان قدیمی در محیطی صنعتی که در اصل به عنوان یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شده کاری چالش برانگیز است که نیازمند برقراری تعادلی حساس بین گذشته و حال می باشد. این آپارتمان زیر شیروانی شیک، واقع در محله‌ای دنج در مونترال قدیمی، توسط مانون بلانگر با ترکیب گذشته بی نظیر و جذابیت صنعتی آن با زیبایی شناسی مدرن و دکور راحت متحول شده است. نتیجه این طراحی یک فضای مجزا شده ی کامل است که شما را با یک دکوراسیون منزل با چیدمانی وسیع از بافت های مختلف از دیوارهای آجری اکسپوز تا سطوح فولادی ضد زنگ و تون های چوبی گرم متاثر می کند.

بازسازی-ساختمان بازسازی-ساختمان

عنوان مطلب: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

زیرشیروانی دوبلکس ویوکس-مونترال، آپارتمان اصلی با نگاه به گذشته در دهه 70 و با گذر زمان بازسازی شد، الحاقات و مرمت های دارای برنامه ریزی ضعیف آن را به یک فضای تاریک و خسته کننده تبدیل کرده بود. صاحبان جدید خواستار فضا و دکوراسیون داخلی با طراوت، روشن و دعوت کننده بودند که در آن جذابیت اصلی از اتاق زیر شیروانی حفظ شده، و در همراهی با فضای مدرنیته شادی بخش ارتقا یابد. سطح پایین اتاق زیر شیروانی محل زندگی کوچکی همراه با آشپزخانه و ناهار خوری است که با طرح های سیاه، سفید، آجری و چوبی پوشیده شده است! یک پله مارپیچ فرد را به تراس و همچنین زیر شیروانی صنعتی و گوتیک هدایت می کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

قفسه بندی کف به سقف هوشمندانه در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری فضای انبار کافی را فراهم آورده در حالی که چوب های چیده شده بر روی هم زمینه ای جدید در فضای دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. قفسه کتاب های فلزی و باز خانه را به شکل یک کتابخانه در آورده و تعبیه یک جفت صندلی گرم و نرم و میز خنک کتابخانه‌ را تکمیل کرده و طراحی فضایی بدون افت در سبک را به حداکثر رسانیده است.

بازسازی-ساختمان  دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

 

 

این آپارتمان در بالاترین طبقه ساختمانی مربوط به اواسط دهه 1960 واقع شده است؛ که در نزدیکی ونیز، در سان دونا دی پیاوه قرار دارد. طبقه پنت هاوس رو به نمایی زیبا از رودخانه پیاوه در فاصله‌ای پشت درختان می باشد. همچنین تراسی بزرگ با ویوی مجلل در جنوب شرقی دارد.

دکوراسیون منزل

این آپارتمان علاوه بر دکوراسیون منزل زیبا برنامه‌های تکنولوژیکی کاملا پیشرفته‌ای دارد و مطابق با حداکثر استانداردهای کارایی انرژی حاضر می باشد؛ که آسایش را در تمام فصل‌ها در طیف گسترده‌ای از دماها فراهم می‌آورد. به شیوه ای انعطاف‌پذیر برای باز و بسته شدن تراس به فضای باز به طور ذهنی طراحی شده است. در تابستان یا بهار، تراس به فرمت اتاق بازدید تبدیل می شود، و نماهایی زیباتری از رودخانه پیاوه فراهم می‌کند.

دکوراسیون منزل

استفاده از نمای بتن طبیعی در دکوراسیون منزل به جای پنهان کردن آن

محیط و فضای دکوراسیون داخلی با اسکلت بتنی طبیعی در ترکیب با دکور کلی مشاهده می شود. رنگ‌ها به خوبی با ستون های بتنی زشت معمولی ترکیب شده‌اند. کف‌های چوبی به برجسته شدن دیدهای شارپ‌تر کمک می‌کنند. به طور کلی، همه چیز با هم می‌آمیزد تا پنت هاوسی کاملا زیبا در محیط داخلی فراهم آورد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

تاثیر روانی که رنگ های به کار برده شده در دکوراسیون داخلی بر انسان میگذارند از نظر علمی به دو بخش قابل تقسیم است :

تاثیر رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی بدین گونه توضیح داده می شود:

1:  اولین تاثیر روانی حاصل از رنگها در دکوراسیون و محیط اطراف به دریافت حسِ رنگی که از طیف مرئی ناشی نشده باشد مربوط است که به صورت حس ذهنی تعریف می شود. اگر چشمانمان را ببندیم و آنگاه فشار ملایمی روی پلکها ایجاد کنیم میبینیم که احساس رنگ ، بصورت فام دار به وجود میآید که این یک اثر ذهنی از رنگ است و واقعی نمیباشد . دلیلِ دیدن رنگ ذهنی به دو پدیده مربوط است که بسیار به هم نزدیکند : یک تصویر حاصل از رنگ ، که مربوط است به حس رنگ بعد از گذر از تاثیر محرک که به آن کنتراست گفته می شود.  دیگری که تباین نامیده می شود ناشی از احساس بصری است که همان لحظه پس از قطع تحریک عامل خارجی حاصل میشود . بنا بر این توضیحات تصاویر دو گونه هستند، منفی و مثبت: احساس دیدن ِ رنگی مکمل آن رنگ که دیده شده همان پس تصویر منفی میباشد. مثلاً رنگ سبز که پس تصویرِ رنگ قرمز است . اگر رنگ احساس شده همان رنگ محرک باشد این پس تصویر مثبت میباشد. مانند رنگ قرمز که در فام و پس تصویر، همان رنگ قرمز است.

پس تصویر منفی هنگامی رخ میدهد که بعد از ذخیره شدن به یک محرک شدید، چشمها به یک سطح سفید خالی و یا خاکستری معطوف شوند، علت پس تصویر مثبت را تداوم روند شیمیایی در شبکیه پس از رفع اثر محرک، ذکر میکنند، درباره علت پس تصویر منفی، غالباً روند خستگی شبکیه را مطرح، می سازد.

2 : اثرات ذهنی رنگهای عینی: زمینه دیگر ملاحظه روانشناختی، به احساسهای معینی مربوط میشود که رنگهای عینی موجود در فضای اطراف و دکوراسیون داخلی در بیننده ایجاد میکنند؛ به عبارت دیگر در اینجا رابطه رنگهای عینی با اثرات ذهنی شان مورد بحث است . مثلاً آشکاراست که برخی فامها، پیش آینده هستند و موجب می شوند که اشیا نزدیکتر به نظر آیند ؛ بر عکس، برخی فامها پس رونده هستند و موجب میشوند تا اشیا دورتر به نظر آیند . همچنین فامهای دارای طول موج بلندتر (مثل قرمز و نارنجی) گرمتر از فامهای طول موج کوتاهتر (مثل آبی و سبز) احساس میشوند . احساس گرمی و سردی، پیش آیندگی وپس روندگی در واقع اثرات ذهنی رنگهای عینی هستند که از جنبه روانشناسی رنگ و نه از جنبه فیزیولوژیک رنگ، مورد بحث قرار میگیرد .

درباره تاثیر رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و طراحی داخلی فضاهای اداری ، تجاری و .... میتوان اینگونه توضیح داد که:

همه ما اهمیت رنگها را بارها و بارها در زندگی و محیط اطرافمان حس کرده ایم . این عنصر اساسی در چیدمان دکوراسیون منزل نیز نقش بسیار تأثیرگذاری دارد. بنابراین، با استفاده درست  از آن می توانیم خانه ای شاد و محیط کاری دل انگیز و امن داشته باشیم . به همین دلیل لازم است زبان و معنای رنگها را بدانیم تا بدرستی از آنها استفاده کنیم . به طور کلی رنگها دو دسته اند : رنگهای اصلی که شامل زرد، آبی، قرمز هستند و رنگهای فرعی نظیر سبز، بنفش، نارنجی، زرد مایل به سبز، سبز مایل به آبی، آبی مایل به سبز، بنفش مایل به قرمز و ... که از ترکیب رنگهای اصلی به وجود می آیند . البته، تقسیم بندی دیگری هم برای رنگها مطرح میشود . به این ترتیب که آنها را در دو گروه رنگهای گرم و سرد قرار می دهند . برای تشخیص این مسأله باید در چرخه رنگ خطی از زرد به بنفش بکشید. رنگهایی مثل سبز و فیروزه ای که در ترکیب آنها آبی به کار رفته، در سمت چپ خط قرار دارند که به عنوان رنگهای سرد نامیده می شوند . این رنگها به طور کلی خاصیت آرام بخشی دارند . رنگهایی نظیر صورتی، نارنجی و ... در طرف راست خط قرار دارند و در ساختمان آنها قرمز به کار رفته که به عنوان رنگ گرم شناخته می شوند . بنابر پژوهشهای متعدد، این گونه رنگها بیانگر احساسات مختلف هستند که از خوش بینی محضتا خشونت شدید را در بر می گیرد .

متناسب با فضای خانه از الگوهای هماهنگ زیر درچیدماندکوراسیون منزلمیتوان استفاده کرد:

1)الگوی تک رنگ در طراحی داخلی منزل : هنگامی که از یک رنگ خاص برای چیدمان فضای زندگی و کار استفاده کنیم از الگوی تک رنگ بهره مرده ایم.

2)شیوه استفاده از کنتراست در دکوراسیون داخلی : در الگوی کنتراست میتوانیم از دو رنگ متضاد مانند نارنجی و آبی استفاده کرده و بدین طریق فضایی متفاوت آنگونه که دوست میداریم ایجاد کرد .

3)الگوی استفاده از رنگهای مشابه : در این روش اگر رنگ سبز را انتخاب می کنید، می توانید برای تکمیل از رنگهای یشمی ، سدری و ... استفاده نمایید.

4)به کارگیری رنگهای مختلف در طراحی داخلی : این شیوه به صورت معمول زیاد استفاده می شود، اما باید توجه داشت در این روش، هماهنگی رنگها در دکوراسیون و چیدمان دقیق صورت بگیرد تا از نظر زیباشناسی دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز باشد .

 

لطفا برای مشاده پروژه های دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و تجاری ، بازسازی ساختمان و مقالات معماری و دکوراسیون داخلی روی قسمت های پر رنگ کلیک کنید.

 

منبع: سایت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

شرکت معماری دِ مِزا، استودیوی درجه اول سان فرانسیسکو، سرمایه گذاری در بازسازی پنت هاوس بام اقیانوس آرام را با همکاری طراح داخلی "jenn Kesteloot" به پایان رسانیدند.

این معماران به طور کامل دکوراسیون داخلی این آپارتمان بلند مرتبه و وسیع 2500 فوت مربعی (پنت هاوس) که در سال 1925 در بام اقیانوس آرام، منطقه ‌ای مرفه ‌نشین در سان فرانسیسکو، کالیفرنیا بنا شده بود، بازسازی کردند.

دکوراسیون داخلی

پنت هاوس بام اقیانوس آرام توسط شرکت معماری دِ مِزا به شکل زیر توصیف می شود:

" بازسازی کامل فضای داخلی واحد طبقه اول در ساختمان با شکوه بام اقیانوس آرام در سال 1925 ساخته شده است.

این بازسازی ساختمان جدید بالای سقف را با یک پله مارپیچی ادغام کرده است و "پنت هاوس" به اتاقی در فضای باز متصل شده است.

دکوراسیون داخلی

این واحد دارای 2 اتاق خواب، یک محل استراحت، 2 حمام، یک توالت زنانه، یک اتاق مهمان و ناهار خوری به روز و یک آشپزخانه باز است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

سبک معماری، ویوهای دراماتیکی به خلیج سان فرانسیسکو و پل گلدن گیت در شمال، منظره اقیانوس آرام در غرب و شهر به سمت جنوب فراهم آورده است.

ساختمان پس از اتمام شامل اتاق‌ها و درب‌های چوبی رنگ آمیزی شده، کفپوش چوب ماهون مهندسی ساخت در هماهنگی با پله مارپیچی چوب ماهون است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

خرپشته ورود به بام با سنگ گدازه و خرپشته و اتاق ipe با حفاظ‌های بدون فریم شیشه ای، آتشدان بنزینی بسیار گرم، ظروف گیاهی تحت آبیاری و حتی یک پارک چمن مصنوعی تکمیل شده است. اوه، و وان آب داغ خورشیدی برای سرگرمی‌های بسیار زیر نور خورشید را فراموش نکنید! "

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

با ورود به این اتاق‌ های نشیمن، با طراحی دکوراسیون منزل با اتاق نشیمن مسحور کننده و زیبایی‌ های اصیل اما صمیمانه و طبیعی آن شگفت زده شدیم.

با طراحی داخلی به صورت ترکیبی هنری از تُناژهای رنگی طبیعی و ملیح با انفجار رنگ جذاب و فضایی با دکوراسیون داخلی معاصر، این طرح‌های اتاق نشیمن به ساکنان فضاهایی دعوت‌کننده، پر زرق و برق و راحت برای بازآفرینی و برقراری روابط اجتماعی ارائه می دهد. چرا شما یک نگاه نمی اندازید تا میزان باور نکردنی بودن آنها را ببینید!

با صحنه‌ای هیجان انگیز در ترکیب رنگ‌های سبز، خاکستری و سفید، این اتاق نشیمن طراحی شده با Rafo سه بعدی کاملا لمس طراوت و امید را به خانه می افزاید.

طرح اتاق نشیمن تحت تجسم Franky Winata، نمایشی از سبک زندگی با دکوراسیون منزل مدرن و لوکس است که از مجموعه مبلمان‌های منحنی و سنگ‌های آلی رنگی در مقابل باغِ وحشی زیبا تشکیل شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

دیدگاه معاصر که در طراحی داخلی و نمای ساختمان های مسکونی به وجود آمده، مبنی بر تلفیق و همنشینی هرچه بیشتر فضا و دکوراسیون داخلی با محیط پیرامون و آزادی بصری در مشاهده طبیعت زنده از درون خانه، باعث شده تا به تدریج دیوارها و موانع کدر و سخت حذف شوند و این ایجاب کرد تا هر سطحی که با محیط بیرون از خانه ارتباط بصری ایجاد میکند، و هر مانع بصری از نو مورد ارزیابی قرار بگیرد. این تغییر که توسط طراحان حرفه ای انجام می شود، در سطح گسترده ای از خانه های امروزی در نقاط مختلف جهان، از دانمارک و استرالیا گرفته تا ایتالیا و چین قابل مشاهده است. «پنجره» که در گذشته به سان یک روزنه ی کوچک امکان مشاهده ی منظره ی بیرون را مهیا میکرد، حالا بسیار عریض تر شده است. از درون چنین خانه هایی منظره ی بیرون به تابلوی بزرگی در کنار دکوراسیون منزل میماند که با تیرک ها و ستون های خانه قاب شده باشد. پنجره ها و سطوح شفاف یا مشبک، مانند قاب های کوچک و یا تکه هایی از پازل هستند که در کنار هم تصویر بزرگی را کامل می کنند. فضای بیرون و درون کاملا از یکدیگر تفکیک نشده اند و فاصله ای بسیار ناچیز بین این دو وجود دارد. رویکرد استفاده از سطوح شفافِ مشبک در دکوراسیون داخلی خانه های قاب شده علاوه بر زیبایی دکوراتیو و منحصر به فردی که دارد، میتواند حاکی از احساس صمیمیت و پذیرش نوآوری ها در وجود انسان معاصر نیز باشد؛ فرمی که توالی شیارهای متعدد در سطح آن، بازگو کننده ی تداوم حرکت با مدرنیته و در عین حال از هم گسیختگی تدریجی است.

 استودیو-هنینگ-لارسنز

تجربه ی هنرمند معمار، هنینگ لارسِنز، در طراحی استودیوی خود در سال 2000 در دانمارک، یک نمونه ی عالی از خانه هایی است که فاقد نمای سخت و کدر بوده و نمای اصلی آنها نمایشگری شفاف برای به تصویر کشیدن مناظر محیط هستند. درختان کاج اروپایی که دور تا دور این خانه قرار دارند بازی نور و سایه ی زیبایی روی نمای ساختمان ایجاد می کنند. نور طبیعی آفتاب در طول روز تمام فضای داخل و دکوراسیون داخلی این استودیوی تابستانی را روشن میکند. ذات روستایی این بنا، که با پنل های طویلی از چوب درخت غان ساخته شده، در پناه تاثیر خطوط ظریف و چشم نواز سطح مشبک و نوری که از پنجره ی شمالی به داخل می تابد، به یک ویژگی منحصر به فردبرای خانه تبدیل شده است. این بنا با شباهت هایی که به مدل های آسیایی دارد، در درون به نور و حس گرم مصالح چوبی مزین شده و از بیرون مانند فانوسی درخشان نظر هر رهگذر و بیننده ای را به خود جلب میکند.

استودیو-هنینگ-لارسنز

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت


صرف نظر از چشم انداز وسیع و گسترده ی رودخانه زیبای دِنیپر، این آپارتمان خانوادگی سبز واقع شده در دِنِپروپتروسک – چهارمین شهر بزرگ اوکراین – توجه ما را به خود جلب میکند. دلیل این توجه چیزی زیبا و باور نکردنی ست؛ حس دعوت کنندگی خارق العاده باغهای عمودی درخشان این ساختمان و دکوراسیون داخلی سبزِ آن که الهام گرفته از حالت شاعرانه ی رودخانه ی دنیپر طراحی شده اند و در حال حاضر یک محدوده و مرز قوی میان طبیعت و زندگی شهری ایجاد کرده است.

دکوراسیون-داخلی-سبز

این طراحی دکوراسیون داخلی سبز  رویایی و خاص، توسط یک گروه طراحی داخلی از اوکراین به نام استودیو SVOYA ، برای یک زوج جوان و فرزندانشان طراحی و اجرا شده تا این خانواده بتوانند طراوت و آرامش و آسایش را در این فضای زیبا تجربه کنند.

دکوراسیون-داخلی-سبز

این دکوراسیون منزل خلاقانه که با تعداد زیادی پنجره ی گشوده و باغ های کوچک درخشان طراحی شده، آپارتمان را در هجوم نور طبیعی روز غرق میکند و در شب تبدیل به جنگلی تابان می نماید و فضایی استقبال گر و مهمان پذیر در تمام روزها برای خانه و دکوراسیون منزل به ارمغان می آورد.

دکوراسیون-داخلی-سبز

دکوراسیون-داخلی-سبز

دکوراسیون-داخلی-سبز

دکوراسیون-داخلی-سبز

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع: http://www.homedesignlove.com

 
 

 

این کار طراحی دکوراسیون منزل مربوط به آتلیه (dnd) یک تجربه ی معماری در هند است. نام کار ساختمان دینش میل بانگالاو است که در بارودایِ هند در بیرون شهر وادودارا واقع شده است. آنها جریان مینیمالیسم را به عنوان راهنمای خود به کار بردند و یک فضای شفاف با هندسه ساده ایجاد کردند تا ساختمان بتواند با محیط اطراف خود ارتباط ایجاد کند. فضای اطراف پوشیده از پوشش گیاهی و فضای سبز است و این پوشش گیاهی تا اندازه ممکن باید حفظ شود در حالی که در هنگام ساخت خانه، این جنبه باعث تغییرات زیادی در طراحی می­شود.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل ویلایی در هند

خانه و دکوراسیون داخلی آن باید مکانی برای خانواده و مراقبت از نیازهای آنها با توجه به قابلیت ­های ارائه شده اش باشد، به گونه­ای که طراحان معماری و دکوراسیون منزل یک ایوان با طره سفید از مسیر اتومبیل رانی اصلی قرار دادند که از میان یک راهرو طولانی به تمام فضاهای دیگر منتهی می شود. سه ایوان بیرونی وجود دارد که هر کدام یا به اتاق نشیمن و یا به اتاق خواب راه دارند و به عنوان الحاقات نیمه باز این فضاها هستند. قسمت بیرونی نیز با استخر بزرگی که تا فضاهای نشیمن کناری و اتاق خواب اصلی به منظور تأمین هوای خنک در هنگام نیاز تعریف می­شود و استخر نیز در کناره چمن  قرار دارد در نتیجه عنصری است که فضای داخلی را به فضای بیرونی مرتبط می کند.

دکوراسیون داخلی

همچنین تراسی وجود دارد که می­توان از طریق یک راه­ پله خارجی به آن دست یافت و آن شامل جکوزی و نمای فوق العاده ­ای از جنگل مجاور است و در نتیجه تمام قابلیت ­های مورد نیاز یک خانه را برای ساکنین فراهم می­کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

در این قسمت ، قصد داریم به دکوراسیون داخلی فضاهای عمومی مجتمع های بزرگ و برج های مسكونی بپردازیم.

البته در این قبیل ساختمان ها به جهت وسعت و همچنین تعداد ساكنان ، معمولاً هیات مدیره ای وجود دارد و در راس آنها فردی به عنوان مدیر ساختمان مسئولیت اصلی بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه را برعهده می گیرند. این افراد قوانین محكمی تدوین می كنند كه تخلف از آنها با توجه به قوانین آپارتمان نشینی پیامدهایی را نیز به دنبال خواهد داشت؛ در نتیجه نظم بیشتری در محیط ساختمان حاكم است.

از آنجا كه خصوصیات فضاهای عمومی ساختمان تا حدودی نمادی از موقعیت و خصوصیات افراد ساكن است در میان قوانین بندهایی نیز به شرایط ظاهری فضا و دکوراسیون داخلی محیط های عمومی و مشترك و درواقع نمونه فضاسازی آنها اختصاص می یابد.

لذا در این راستا ابتدا به معرفی فضای عمومی برج ها و مجتمع های بزرگ می پردازیم سپس پیشنهاداتی را پیرامون هرچه بهتر شدن ساختار اصلی و دکوراسیون داخلی این محیط ها ارائه می دهیم.


نقطه مشترك اغلب مجتمع ها و برج ها فضایی به نام لابی است. امروزه حتی برای آپارتمان های پـُر واحد نیز لابی در نظر می گیرند. این مكان معمولاً در طبقه همكف ساختمان واقع شده و فضایی از ساختمان است كه هر فردی كه قصد ورود به هریك از واحدهای آن ساختمان را دارد، ابتدا باید به این محیط داخل شود و پس از عبور از آنجا به واحد موردنظر راه یابد.
دکوراسیون داخلی لابی شامل دو قسمت اصلی است: ۱ - نگهبانی ۲- نشیمن

۱ - بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی قسمت نگهبانی: از آنجا كه تعداد ساكنان در برج ها و مجتمع های این چنینی زیاد است و در پی آن رفت وآمدها نیز بسیار است، به منظور حفظ امنیت ساكنان ، نگهبانی شبانه روزی استخدام می كنند كه در قسمت لابی مستقر می شود و عبور و مرور افراد را كنترل می كند.

این قسمت از لابی شامل یك پیشخوان و یا میز و صندلی و همچنین امكانات مخابراتی برای برقراری ارتباط با تك تك واحدهای ساختمان است.

۲ - بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی قسمت نشیمن:محیطی از لابی است كه با قرار دادن تركیبی از مبل یا صندلی و میز،شبیه اتاق نشیمن، به نشستن افراد اختصاص می یابد.

در واقع طبق قوانین اصلی سیستم برج ها و مجتمع ها، فرد وارد شده تحت عنوان مهمان و یا مراجعه كننده، ابتدا باید پس از ذكر نام خود و نام ساكن به نگهبان، اندك زمانی را در لابی منتظر بماند و سپس در صورت صدور اجازه توسط ساكن ، به سوی واحد موردنظر روانه شود و یا حتی گاهی برخی از ملاقات های كوتاه مدت افراد غریبه و فرد ساكن در محیط نشیمن لابی و یا فضایی كه برای این منظور در نظر گرفته شده است، انجام می گیرد كه البته این موارد با همین جزییات و به صورت دقیق در اغلب برج ها و مجتمع های مسكونی موجود رعایت نمی شود و در هریك با توجه به شرایط موجود به گونه ای خاص و با توجه به قوانین تنظیم شده توسط هیأت مدیره و مدیر ساختمان رفتار می شود. ولی آنچه كه مسلم است نیاز به وجود لوازم دکوراسیون داخلی برای مقاصد فوق و همچنین بهره مندی فضا از شرایط ساختاری اصولی و ظاهری مطلوب است. در صورتی كه موارد یاد شده با توجه به اصول دکوراسیون داخلی و رعایت نكات اساسی در این راستا صورت گیرد، هم به لحاظ اقتصادی برای اهالی ساختمان به صرفه خواهد بود و هم به فضایی زیبا و دلپذیر منجر می شود.

همواره اولین مسئله ای كه در بررسی ساختاری دکوراسیون داخلی یك فضا باید مورد توجه قرار گیرد پوشش های محیط ، شامل كف و دیوارها است.

كف ها در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی

از آنجا كه لابی محل گذر همه افراد ساكن و مراجعه كننده به ساختمان است، استحكام كفپوش از جمله ضروریات یك پوشش به حساب می آید. در میان كفپوش های سخت نیز سنگ بهترین انتخاب محسوب می شود؛ زیرا هم در اثر ضربات ناشی از اسباب كشی و حمل بار و وسایل ، صدمه نمی بیند و هم به راحتی تمیز می شود.

نكته ۱: در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه این فضاها حتی با توجه به وسعت زیاد بهتر است ازسنگ های تیره رنگ مانند گرانیت مشكی استفاده نشود زیرا ردپای افراد و خاك و غبارات موجود در هوا همواره لكه هایی را بر روی سطح سنگ ایجاد می كند و ظاهری نازیبا و كثیف پدید می آید.

نكته ۲: در این فضاها ( لابی و فضاهای كناری آن) ازكفپوش های منسوج مانند فرش های ماشینی ، گلیم ، گبه و مانند اینها استفاده نكنید. مگر آن كه كفپوش موردنظر در قسمت نشیمن و در زیر لوازم دکوراسیون داخلی موجود واقع شده باشد و سنگینی وسایل مانع تغییر مكان و لیز خوردن آن شود.

نكته ۳:
وجود پادری برای تمیز كردن كف كفش ها پیش از ورود به لابی و یا در مقابل در ورودی آن ضروری است.

دیوارها
در بازسازی ساختمان و دکوراسیون داخلی و دکوراسیون مغازه
بهترین پوشش برای دیوارهای این فضا نیز رابطه مستقیمی با وسعت محیط و موقعیت دیوارها دارد. در صورتی كه فضای اختصاص یافته به لابی بزرگ است و احتمال برخورد لوازم به هنگام حمل وجود ندارد، می توان دیوارها را با رنگ روغنی و یا كاغذ دیواری قابل شست و شو پوشش داد. در چنین شرایطی كاربرد دیوارپوش های چوبی و یا نصب آینه و یا حتی سیمان، آجر و سنگ تیشه ای به عنوان پوشش یك و یا دو دیوار نیز تنوعی زیبا را در محیط ایجاد می كند. در میان آنها، آینه علاوه بر ایجاد زیبایی ظاهری، وسعت و نور موجود در محیط را افزایش می دهد.

نكته ۴: اگر لابی به قدری كوچك باشد كه فضای كافی برای مانور دکوراسیون داخلی و لوازم و اثاثیه ساكنان چندان وجود نداشته و حتی لوازم دكوراسیونی مربوط به این محیط نیز به یك میز و چند صندلی محدود شده باشد، بهتر است دیوارهای محیط را با سنگ پوشاند. به این ترتیب از احتمال آسیب دیدگی دیوارها كاسته می شود.

تعجب‌برانگیز نیست که دکوراسیون منزل به سبک و طراحی اسکاندیناوی به طور مداوم بالای جدول مد جهانی قرار دارد، صرف نظر از هر چیز دیگری، تداوم سیالیت از ویژگی‌های آن می باشد. سادگی و عملکردگرایی ذاتی طراحی اسکاندیناوی است که آن را بسیار خاص می کند، و از آنجایی که مالکان مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل خود مشتاق ترکیبی از زیبایی شناسی مینیمال و تزئیناتی آرامش بخش هستند، این سبک برای خانه های معاصر مناسب تر به نظر می رسد. با طراحی مفهوم‌گرای استودیو IMAGE BOX، دکوراسیون منزل آپارتمان نروژی همه‌ی ویژگی‌های زیبایی، بی زمانی و بدیع بودن طراحی اسکاندیناوی را به بهترین شکل در خود دارد!

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

در توصیف طراحی داخلی این خانه میتوان گفت که سفید، رنگ منتخب در اینجاست که با فضایی طراحی شده دارای پنجره های بزرگ برای دریافت نور طبیعی فراوان همراه شده است. فضای نشیمن نیز با کنتراست بافتِ کافی بدون شکستن طرح رنگ، با دیوار آجری سفید، دکور چوب و الوار طبیعی، و البته پس زمینه سفید آراسته به این سبک وفادار مانده است. مبلمان نیز پذیرای زیبایی نوردیک و فرم عملکردگرا می باشد، شومینه‌ی کنجی دوست داشتنی هم یک نقطه کانونی راحت برای گفتگو و مطالعه فراهم آورده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون داخلی

interior-decoration

interior-decoration

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

درجه بندی و اهمیت و ضرورت دکوراسیون داخلی از فضای ساده پذیرش یک موسسه گرفته تا دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد یک گالری تجاری فوق العاده و پرهیاهو، بسیار وسیع و گسترده است. تنوع طرح ها، حداقل به اندازه تنوع طرح های چیدمان فضاها وسعت دارد و طراحی فضای داخلی نقش بسیار مهم در معماری به عهده دارد. در حالیکه، پوشش خارجی ساختمان محافظتی در مقابل عناصر خارجی به شمار می آید و می تواند حکم نمایشگر و معرفی کننده را نیز داشته باشد، فضای داخلی جایی ست که مردم – برای زندگی و کار، ستایش مقدسات، خوردن و آشامیدن، تفریح و .. – در آن حضور می یابند. فضای داخلی می تواند کاملا مجزا بوده و همه ی ارتباطات خود را با محیط پیرامون قطع کند و یا حتی مخفی باشد. حتی میتواند اوپن ( باز) بوده و به طوری سیال در فضایی که آن را احاطه کرده است، حضور داشته باشد. اساسا باید تفاوتی میان ساختار یک اتاق و طراحی دکوراسیون داخلی آن قائل بود. در برخی حالات، مهندس طراح هر دو را نیز در نظر می گیرد. گاهی، طراحی داخلی به عنوان برنامه ی دوم در نظر گرفته می شود و تاثیر کمتری در فضا می گذارد که در این حالت معماری است که به کمک سطوح، مواد به کار رفته و متریال، و طراحی نور، ویژگی های یک اتاق را مشخص می کند. به عنوان مثال در معماری های مقدس و مسحور کننده "تادائو آندو" و یا "لو کوربوزیه".

با این وجود، مهندس معمار یا طراح دکوراسیون داخلی ، گاه برنامه تغییر فضایی را دارد که از قبل وجود داشته است. این موضوع، می تواند حالت ساخت و ساز جدید و بازسازی ساختمان را داشته باشد ولی گاه میتواند به تغییر و یا نوسازی دکوراسیون منجر شود، زیرا طراحی داخلی نسبت به ساختمان بقای کمتری دارد. این حالت در زمینه ساختمان های اداری و تجاری ؛ دکوراسیون مغازه ، بوتیک ها و یا رستوران و فست فود ها مصداق بارزتری می یابد. زیرا در این گونه کاربری ها، تغییرات و طراحی دکوراسیون داخلی حتی اگر به صورت سریع و حتی یک روزه انجام شود، یک اصل و روش برای جذب مشتری است.

برخورد با یک ساختار مشخص می تواند به اندازه مفهوم یک فضای جدید جالب باشد. به عنوان مثال یک ساختمان باستانی که در رده بناهای تاریخی است، جایی که باید همچون بنای امروزی در نظر گرفت دیده می شود. چیدمان متضاد میان چیدمان سنتی و مدرن و با ارزش جلوه دادن برخی عناصر موجود، جذابیت خاصی را در پی دارد. بافت خنثی در یک سالن غذاخوری آغاز حرکتی بسیار متفاوت را نشان می دهد. گاه جایی که ناپایداری جزئی از اشیا محسوب می شوند، مهندسان و طراحان این اختیار را دارند و میتوانند که تجربیات جدیدی را بیازمایند و یا تجربیات گذشته را به کار گیرند.

علاوه بر فضا، مصالح به کار رفته برای دیوارها، کفسازی و مبلمان نیز نقش اساسی در طراحی داخلی به عهده دارند. سطح، ترکیب و رنگ آنها، فضا را کاملا تحت تاثیر قرار می دهد. کاربر با عناصر فضای داخلی به طرز کاملا متفاوتی نسبت به نمای ساختمان روبرو است. می توان آنها را از نزدیک دید، لمس کرد و حتی گاه آنها را حس کرد.

سومین عامل موثر نور است، چه طبیعی و چه مصنوعی. نور می تواند با بهترین تاثیرات، اجسام مرده را به تصویر کشیده و به آنها روح بخشد. تاثیرات دیگر نور، نیاز به طبیعتِ نور است. اتاق به طور یکپارچه روشن خواهد شد و یا مهندس از نور برای شکل دادن و یا تاثیرات احساسی استفاده می کند.

 پس از دوره کمینه سازی، طی دهه 90 قرن بیستم، برای مفهوم بوتیک ها و خانه ها، اغلب به کمک وسایل بسیار پیچیده تصمیم گرفتند تا به کاهش عوامل اصلی بپردازند. اما اخیرا پیچیدگی و تنوع مجددا مورد توجه قرار گرفته است. تمایل جدید به رنگ و اشکال بیدار شده و تزئینات نیز جایگاه خود را در دکوراسیون داخلی و به خصوص دکوراسیون منزل یافته اند. معروفترین برند ها دریافته اند که معماری فقط موضوع " هویت وابسته " نیست، بلکه می تواند در عین تماشایی بودن، عامل ارتباط کارآمد و جلب توجه رسانه باشد. این چنین است که برای مفهوم بوتیک های فلگ شیپ – flagship – شرکت های معماری بین المللی فعالیت خود را برای ضمانت شناخت و توجه تمام دنیا به محصول، آغاز می کنند.

این اثر، تنوع برنامه ها، اجزا و عناصری را که برای درک فضای داخلی به کار می روند، به طور پیوسته بررسی می کند. از نمونه های بین المللی کافی شاپ های به روز گرفته تا سالن های کنسرت بسیار شیک، از ساده ترین منزل مسکونی تا عجیب ترین مغازه ها و بوتیک ها، یکی پس از دیگری مورد بررسی قرار می گیرد. علیرغم تنوع خلاق، در تمام پروژه ها یک نظم بنیادین دیده می شود که می توان آنرا مدرن نامید. این نظم در نهایت هماهنگی با جزئیات، برای هر پروژه با راه حلی مناسب و متمایز، کیفیت بسیار خوبی را ضمانت میکند.

 
منبع: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

تغییر دکوراسیون منزل با کمترین هزینه

خیلی وقتها بسیاری از ما دوست داریم  دکوراسیون منزل خود را عوض کنیم و یا دست کم تغییراتی در دکوراسیون به منظور زیباتر شدن و تنوع ایجاد کنیم اما ممکن است نگران مخارج گزاف تغییرات و هزینه بالای آن باشیم و از این کار صرف نظر کنیم حال آنکه تغییر دکوراسیون داخلی همیشه نیاز به خرید وسایل گران قیمت جدید و لوکس ندارد و گاهی اوقات حتی میتوان با تغییر چیدمان و ایجاد تناسب و هارمونی جدید در دکوراسیون منزل موفق به ایجاد فضایی زیباتر و دلنشین تری شد.

در واقع ایجاد زیبایی در دکوراسیون منزل لزوما نیاز به خرید مبلمان گران قیمت و یا لوازم دکوری لوکس ندارد بلکه با ایجاد هماهنگی و تناسب میان لوازم و عناصر موجود و یا حذف بعضی لوازم و اضافه کردن عناصری کوچک نیز میتوان تغییری زیبا و در خور توجه به وجود آورد.

این ایجاد هماهنگی گاهی تنها با تغییر دادن رنگ لوازم موجود و یا تغییر رنگ عناصر دکوراسیون داخلی از جمله دیوارها یا رنگ و طرح روکش مبلها یا روتختی و ... میتواند ایجاد شود. به خصوص دیوارها که به دلیل تشکیل دادن سطوح بزرگ و اصلی ساختمان نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند.

با تغییر ساده ای در طرح دیوارها ، به طور مثال به کار بردن کاغذ دیواری در کنار سطوح رنگ شده و یا استفاده از پتینه کاری و .... میتوان نمای دکوراسیون داخلی را به طور قابل توجهی تغییر داد و فضا را از یکنواختی در آورد. گلدانها و فلاورباکس ها نیز نقش زیباسازی خاصی در دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و به طور کلی دکوراسیون داخلی ایفا می کنند و میتوان با طراحی گلدانهای خاص و دکوراتیو به فضای خانه زیبایی و طراوت بسیار بخشید.

پرده ها نیز نقش مهمی در تغییر دکوراسیون منزل دارند و میتوان با طرحی ساده و رنگی متناسب با دکوراسیون داخلی پرده ای زیبا برای خانه مهیا کرد. میتوان برای ایجاد هارمونی در دکوراسیون ، با طرحی مشابه پارچه پرده، کوسن های کوچک و زیبا برای مبلمان و تخت خواب تهیه کرده و با این کار به تکمیل دکوراسیون داخلی زیبای منزل کمک کرد.

در مطالب بعدی در رابطه با تغییر دکوراسیون مغازه ، بازسازی ساختمان ، طراحی نما ، طراحی سقف کاذب زیبا و دکوراتیو و ..... مطالبی را بیان خواهیم کرد.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

تعداد صفحات : 8

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 8 صفحه بعد