کمپانی سفید توسط دالزیل و پاو          The White Company by Dalziel and Pow, Norwich – UK

 فروشگاه جدید دالزیل و پاو که کمپانی سفید نام دارد شیوه جدیدی از دکوراسیون مغازه و سبک فروشندگی برند اجناس خانگی را در قالب یک خانه به تصویر می کشد.

دکوراسیون-مغازه

وجه تمایز طراحی این فروشگاه این است که دکوراسیون آن به گونه ای است که احساس قدم زدن در یک خانه را به فرد القا می کند. مشتری اتاق های واقعی را در طبقه های مختلف یک فروشگاه کشف می کند. معماری شبیه به خانه و وسایلی که تزیینات دکوراسیون داخلی فروشگاه را شبیه یک دکوراسیون منزل واقعی می کند. بدین ترتیب محصولات تجاری برای جلب توجه بیشتر و الهام بخشی به مشتری در قالب یک سبک زندگی خاص ارائه می شود.

دکوراسیون-مغازه

به کاربردن چوبهای  سفید و طبیعی، سنگ آهک، آهن، گچ بری های سفید و خاکستری محیطی لطیف و ملموس با دکوراسیون داخلی تاثیر گذاری ایجاد می کند. متریال متفاوت به کار رفته - از سنگفرش کف سالن هال گرفته تا کفپوش چوبی و دیوارهای پوشیده با الوار سفید افقی در اتاق ها- قسمت های مختلف ساختمان را از هم متمایز می کند.

دکوراسیون-مغازه

رویکرد جدیدی به نورپردازی ؛ چراغ های هر اتاق به طور مجزا کنترل می شود. این امکان در اختیار فروشگاه قرار داده شد که حالت قابل تنظیم برای تعیین درجه نور هر قسمت داشته باشد.

دکوراسیون-مغازه

دکوراسیون-مغازه

دکوراسیون-مغازه

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

منبع: http://retaildesignblog.net

 
 

 

امروزه با افزایش روز افزون تنش های روانی ناشی از غوطه ور شدن در محیط های اجتماعی و صنعتی نیاز به فضایی آرام و دلنشین بیش از پیش احساس می شود ، به همین دلیل توجه به زیبایی دكوراسیون داخلیمحلی كه در آن زندگی می كنیم بسیار قابل اهمیت است . متاسفانه در كشور ما كمتر توجهی به طراحی داخلی بنا میشود و طراحی داخلی به رستورانها و مركز تجاری خلاصه می شود . شاید یكی از دلایل مهم آن بالا بودن هزینه طراحی به وسیله فرد متخصص است .من در اینجا به نكاتی ساده در مورد طراحی داخلی آپارتمان اشاره میكنم تا شما نیز بتوانید بدون استفاده از تخصص فردی تا حدودی به طراحی فضای آپارتمانی خود بپردازید.

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل آپارتمانی با فضایی دعوت كننده

فضای ورودی: ورودی ساختمان جزء فضاهایی می باشد كه در طراحی دكوراسیون داخلی آن كمتر توجه می شود و معمولا" به عنوان جا كفشی از آن استفاده می شود ، در صورتی كه اولین فضایی كه پیام دعوت را به مخاطب ارسال مینماید ورودی است . و میبایست این پیام را با بگار گیری عناصر بصری مناسب تقویت كرد . جهت تحقق بخشیدن به این هدف میتوان از كمد های جا لباسی همراه با بوفه استفاده كرد . توجه كنید كه ابعاد عرضی كمد زیاد نباشد زیرا فضا را خرد و حقیر می نماید. استفاده از یك آینه سر تا پا نیز این فضا را كامل تر می كند.

نشیمن و پذیرایی : در دكوراسیون منزل بعد از ورودی به فضای نشیمن و پذیرایی می رسیم . عناصری كه در مسیر ورود به نشیمن یا پذیرایی قرار می گیرند میبایست به نحوی چیده شوند كه فرد را به طرف محلمبلمان هدایت و همراهی نمایند. و تا حد امكان باعث دور زدن و یا چرخیدن مهمان نشوند. پیش بینی شومینه در فضای نشیمن نحوه چیدمان مبل ها را آسان تر می نماید، در این حالت امكان قرار دادن مبل ها بصورت متقارن در دو طرف شومینه فراهم میشود. نحوه قرارگیری مبلمان پذیرایی بهتر است بصورت دوار یا مستطیلی باشد و در صورت قرار دادن یك آباژور در زاویه بین مبلها می توان بر ابهت فضا افزود. دقت كنید آباژور را از نوع بلند پایه انتخاب نمایید .( به جای آباژور می توانید از گیاهان بنجامین استفاده كنید . )

 

 

دكوراسیون منزل آپارتمانی

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل با فضای نشیمن اجتماعی و باز

 فضاینهار خوری  : نهار خوری معمولا" در كنار پذیرایی قرار می گیرد و نیاز به میز نهار خوری ، كمد یا قفسه ای برای نگهداری ظروف و نورپردازی مناسب دارد . دقت كنید كه میز را نسبت به ابعاد فضا انتخاب نمایید ، معمولا" تا دو برابر اعضای خانواده كافی است.

 

اتاق خواب : اتاق خواب معمولا" جهت استراحت مورد استفاده قرار می گیرد و میبایست تمام توان را برای ایجاد آرامش در آن بكار گرفت . در دكوراسیون اتاق خواب بهتر است از رنگهای سرد استفاده شود ( مانند رنگ مایه های سبز و آبی ) زیرا رنگ های سرد آرامش بخش هستند. دقت نمایید تخت را در زیر پنجره و یا روبروی در ورودی اتاق قرار ندهید. زیرا هنگام باز بودن درب اتاق فردی كه بر روی تخت داز كشیده كاملا" قابل دید است.

دكوراسیون منزل آپارتمانی

اتاق خواب فرزندان : برخلاف پدر و مادر فرزندان علاوه بر استراحت در اتاق خواب استفاده های دیگری نیز از آن می برند و نحوه طراحی بستگی به جنسیت ( دختر یا پسر ) ، رشته تحصیلی ، سن و ... دارد و نسبت به نیاز آنها طراحی صورت می پذیرد.

 

دكوراسیون اتاق خواب

اتاق كودك : در دكوراسیون اتاق كودك میبایست از رنگ های شاد و مورد علاقه كودكان استفاده كرد .معمولا" كودكان به رنگهای قرمز ، زرد ، سبز و آبی علاقه زیادی دارند. در اتاق كودك می بایست فضا را به بخشهای كوچكتری تقسیم كرد، مانند فضایی برای استراحت ، پخش كردن اسباب بازی ها و بازی كردن ، میزی كه بتوانند بر روی آن نقاشی كنند ، قفسه برای نگهداری اسباب بازیها و... بر روی دیوار اتاق كودك میبایست سطحی برای چسباندن نقاشی ها پیش بینی شود . دقت كنید كه حتما" كف اتاق را با موكت یا سایر پوشش دهنده های مشابه بپوشانید ، زیرا كودكان علاقه زیادی به بازی كردن در كف اتاق دارند.

مطلب مرتبط: دكوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست

پشتوانه ی طراحی دکوراسیون داخلی ستاد مرکزی تبارشناسی در یوتا تمرکز بر میراث میباشد. ساختمانی که توسط استودیو Rapt طراحی داخلی شده است و از ویژگیهای فضا و دکوراسیون داخلی آن، مناطقی برای لم دادن راحت و سالن های ملاقات پیشرفته و همچنین میزهای غذاخوری همگانی است.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 از آنجا که هدفِ این شرکتِ مستقر در یوتا، کمک به مردم در پیدا کردن تاریخ شخصی خود است آنها خواستند دکوراسیون داخلی دفتر ستاد مرکزی جدیدشان جزو جدایی ناپذیری از بیان داستانشان باشد.

سایت 10/5 هکتاری در مرکز یوتا قطب مرکزی تبارشناسی می باشد؛ ساختمانی چهار طبقه شامل اتاق های کنفرانس و دفاتر، مرکز تناسب اندام، یک کافه با ناهار خوری مرکزی، و پاسیو در فضای باز برای معاشرت.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

در سراسر ساختمان، آثار هنری در معرض نمایش گذاشته شده که متمرکز بر ایده های انتزاعی مانند تاریخ و اصل و نسب، همچنین مفاهیم علمی مانند ژنتیک هستند.

این ساختمان چهار طبقه که میزبان نمایش چشمگیری از کوه Timpanogos و حومه زیبای اطراف آن میباشد در مجموع 210000 فوت مربع مساحت دارد.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

 

تهیه و ترجمه: تحریریه شرکت دکوراسیون داخلی شاه توت