تئاتر سلطنتی یورک پس از یک بازسازی قابل توجه توسط د ماتوس رایان، که به طور چشمگیری فضا و تجربه ی بازدید کننده ی تئاتر را تغییر می داد بازگشایی شد.

De Matos Ryan:Architects

Location: United Kingdom, St Leonard's Pl, York YO1, UKProject

Architect: Raquel Borges

Area: 3213.0 sqm

Project Year: 2016

 بازسازی ساختمان تئاتر

این سالن تئاتر در سال 1744 ساخته شد و از آن زمان با چند تغییر و بازسازی ساختمان در طول سال ها، شامل ساخت یک لابی جدید، یک غرفه طاقی بتنی در کنار اتاق اصلی توسط پاتریک گوین در سال 1967 به کار خود ادامه داده است. بازسازی مجدد از درجه ی 2 در ساختمان های ذکر شده تمام ظرفیت یک مجموعه که به صورت افزایشی طی 270 سال ساخته شده بود را آزاد می کرد. این بازسازی ساختمان تئاتر سلطنتی یورک فضای اضافی به تئاتر اضافه می کرد که به منظور برآورده کردن و دربرگرفتن جمعیت بیشتر به صورت اضطراری مورد نیاز بود، و در نتیجه ی آن مردم بیشتری داخل می شدند و فرصتی برای افزایش درآمد ایجاد می شد، که موجب می شد تا تئاتر از لحاظ مالی در آینده آسوده خاطر تر باشد.

بازسازی ساختمان تئاتر

معرفی دو ورودی جدید به لابی با طراحی مجدد افراطی که از خیابان مشهود بودند موجب شد تا یکی از آنها برای اولین بار یک ورودی به تئاتر از سمت جنوب فراهم کند. ایجاد یک فضای لابی جدید زیر ردیف جلو[1] در پشت جایگاه ویژه با بازشو هایی که قبلاً در آنجا قفسه وجود داشت، و شیشه هایی در ردیف ستون های ویکتوریایی قابل توجه ترین تغییرات مقابل خانه بودند. آنها یک آزادی گردش بزرگتر فراهم می کردند، که برای اولین بار به تعمیم پاتریک گوین (اتاق چپ) به راه پله های گرجستانی و اتاق Keregan (اتاق راست) متصل شده بود.

بازسازی ساختمان تئاتر

این فضای تازه یافت شده برای یک خوشآمد گویی، جمع شدن و جهت گیری مفید بود. این فضا همچنین فرصتی برای آشکار کردن میراث تئاتر و محوطه فراهم می کرد، و ارتباطاتی قانع کننده بین گذشته و حال ایجاد می کرد. یک طبقه ی موزاییکی مرمر نما که با منبت کاری الگو سازی شده است هندسه ی قرون وسطایی را آشکار می کند که زمانی لابی جدید در آن مکان قرار داشت، در حالی که راهرو اصلی اکنون از درون لایه بندی ردیف دیوار ستون قابل دسترسی است. با در بر گرفتن یک کافه ی رو به خیابان و خوشآمد گو به منظور ترغیب مردم برای داخل شدن که به راحتی از خارج مشهود است، ردیف ستون ویکتوریایی یک نمای متحرک لعاب دار به خیابان داده است. فرش قرمزی که کف ردیف ستون را پوشش می دهد ممکن است به عنوان یک زبان طنز آمیز در گونه دیده شود که خلق و خوی تئاتر را برای تمامی بازدید کننده ها و افراد برجسته نمایان می کند.

برای کمک به ارتقا تجربه ی مخاطب و بازدید کننده، نصب سرویس های بهداشتی جدید در هر دو سمت کاخ در تمامی طبقات زمان صبر در مدت زمان های اوج ورودی را کاهش می دهد. لابی ها و عایق های صوتی جدید فضاهایی روی تمامی طبقات برای اجرای های غیر رسمی شامل موزیک و مشاعره ایجاد می کند. عایق های صوتی به کافه، رستوران و بار ها اجازه می دهند تا در مدت اجرا ها به فعالیت خود ادامه دهند، و فرصت ایجاد درآمد را افزایش می دهد. با ایجاد درهای جلویی کمکی به لابی و یک محدوده از پیشخوان ها که تنوعی از کاربران را در خود گنجانده اند دسترسی ها بهبود یافته اند، دسترسی گام به گام از خیابان به سالن، و نصب یک آسانسور برای دسترسی ردیف جلو و طبقه ی اول تئاتر برای اولین بار نیز در این امر نقش مهمی داشته اند.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

اتاق پاتریک گوین در سال 1967 در مبحث دکوراسیون داخلی به دقت مرمت شد تا درهم و برهمی آن از بین برود و با بهبود پوشش کف و مبلمان، بروزرسانی روشنایی ها و تعویض نور های سقفی مجددا با هدف طراحی اصلی همخوانی داشته باشد. موقعیت دهی مجدد کافه، بار و گیشه به فضای جدید زیر ردیف اول باعث شد تا حیات مجددی به دید اصلی گوین به کاخ روی طبقه ی همکف و رستوران بیسترو دمیده شود.

بروزرسانی های سالن اصلی هم برای مخاطب و هم برای اجرا کنندگان مفید بوده است. صندلی های جدید در سرتاسر جایگاه ویژه نصب شدند، تهویه ی هوا و عایق کاری سالن اصلی و گالری راحتی را همراه با صرفه جویی در انرژی به همراه داشته است. شیارهای جایگاه ویژه افزایش یافتند تا مخاطب بتواند به ردیف جلو برسد و سالن را یکپارچه حس کند. گالری مجدداً شیاربندی شد تا مسیرهای دید بهبود یابند، افزایش گزینه های بلیت مردم را ترغیب می کرد تا دسترسی راحت تری به تمامی طبقات داشته باشند. پیش از شیاربندی سکو بسیاری از شرکت های تئاتری به دلیل محدودیت های سطح شیبدار مورد نیاز برای محوطه یورک را در انتهای تور خود می گذاشتند. تغییرات در صحنه و ارکستر دامنه ی امکانات فرهنگی را گسترش داد و سلامتی و ایمنی را با ایجاد دسترسی، یک سکوی مسطح و یک راه عبوری بهتر به زیر سکو توسعه داد. سکوی مدولار مسطح جدید یک برنامه را قادر می ساخت تا شامل رقص باشد و همچنین نوآوری های بیشتر را ترغیب می کرد.

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر

بازسازی ساختمان تئاتر



[1] Dress Circle

 

تهیه و تنظیم: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع ودرج لینک سایت شاه توت مجاز می باشد.

 

با توجه به نیاز مشتری به فضایی برای والدین با 2 فرزند، مالک خواهان این بود که آپارتمانی با دکوراسیون منزل دعوت کننده داشته باشد، اما از آنجا که زمان زیادی را در سفر به سر می بردند، خواستار این بودند که محل به شکل یک پناهگاه نیز کار کند.

دکوراسیون منزل

اتاق نشیمن دارای محلی خاص به نام "کنج سفر" بود که زن و شوهر چیزهایی را که از سفرهای خود به خانه می‌آوردند، در آنجا در معرض نمایش می گذاشتند. سقف مرتفع به نظر می رسد چرا که طراحان دکوراسیون داخلی با تغییر درب فوقانی آن را مرتفع تر کرده بودند. همه کارهای تکمیلی و چوبی توسط اهالی Kwartet Arquitetura طراحی شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

طراحی دکوراسیون منزل با کنتراستی گرم با تضاد بین کفپوش تاواری (Tauari) و پانل سینمای خانگی ساخته شده از چوب و میزِ بار زرد روشن و لاک بوفه خاکستری ارائه شده است. سبک عناصر مبلمان ترکیبی است، در این خانه هر دو نوع مبلمان معاصر و کلاسیک را می بینید.

دکوراسیون منزل دکوراسیون منزل

 

سطح تخت خواب با پارچه و حفاظ‌های دائمی پوشانده شده است. همچنین کاربرد کاغذدیواری سفید و طلایی در اتاق همراه با پرده های تیره تباین ایجاد کرده است.

دکوراسیون منزل

 دکوراسیون منزل دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

طراحی دکوراسیون دفتر تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا

این دفتر 135 متر مربعی با رنگی روشن، گرم و اصیل توسط شرکت معماری زوک برای آژانس تبلیغاتی رسانه Moove در استرالیا طراحی دکوراسیون داخلی شده است. اختصار پروژه به دلیل ایجاد فضای اداری "غیر اداری" برای تجارت تبلیغاتی جدید و هیجان انگیز در فضای باز، رسانه Moove استرالیا است. شرکت مادر طرحی سنگاپوری است و آرم رسانه Moove شامل تصویر یک گاو ماده همراه با جعبه شیر دوشیده شده از آن می باشد.

دکوراسیون داخلی

دفتر کار و یا به اصطلاحِ مشتری‌ها "چمنزار"، دفتری در فضای باز با دکوراسیون اداری شامل قسمت پذیرش و انتظار، 2 دفتر شیشه ای محصور، میز‌های کار و اتاق جلسه می‌باشد. اتاق ها با ترکیب‌های تصادفی ساخته شده از انباشت جعبه‌های شیر سیاه و قرمز و پانل‌های درب‌های چینی قدیمی تقسیم شده اند. این دیوارها به نوعی فضاهای انباری و همچنین ارائه را ایجاد می کنند.

دکوراسیون داخلی

جعبه‌های شیر نیز به اتصالات سبک منحصر به فرد و مبلمان اتاق انتظار تبدیل شده اند. اتاق جلسه با استفاده از میزها و صندلی‌های غیررسمی با زمینه‌ی روزنامه‌ای دیوار‌ها همراه با نوشتارهای گرافیتی قرمز برای نمایش شعار این شرکت مبله شده اند: "می شنوم و فراموش می کنم، می بینم و به خاطر می سپارم، انجام می‌دهم و درک می‌کنم".

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 
 

 

دکوراسیون منزل آپارتمان زولتان در بوداپست

این آپارتمان با طراحی دکوراسیون منزل به سبک معاصر در بوداپست، مجارستان در سال 2015 توسط استودیو طراحی A + Z با بهره گیری از مبلمان پراکنده به منظور برجسته سازی انحنای شدید فضا و هدایت چشم در آن طراحی داخلی شده است.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

اثرات بساوشی عمده ای در دکوراسیون داخلی سراسر آپارتمان وجود دارد، مانند رادیاتورها و لوله های کار گذاشته از کف تا سقف. آپارتمان با ترکیبی از مصالح روستایی و معاصر، بی زمانی فضا را القا می کند.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

یکی از عوامل انقطاع در طراحی آرام دکوراسیون منزل ، در حمام رخ می دهد؛ که در آن کاشی های فیروزه ای روشن و قهوه ای شیری رنگ، پالت تک رنگ را تفکیک می کند. و در آشپزخانه، جایی که کابینت های خاکستری تیره اثر کاشی های سفید را متعادل کرده و کف چوبی معمارانه به شکلی ماهرانه بر رنگ کرم دیوار تأکید می کند.

دکوراسیون منزل

اتاق خواب دارای رنگ سفید نرم است، انحنای شدیدی در فضا و سقف چشمگیر مورد تاکید قرار گرفته و قوس های چند لایه چشم را به گوشه مختص تختخواب هدایت می کند. کف چوبی رنگ شده با الگوبی معمارانه توسط قالیچه ها تلطیف شده است. یک درب در دیوار مقابل به بالکن سفید منحنی کوچکی، مشرف به معماری زیبای شهر باز می شود.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

بازسازی ساختمان مسکونی میان صده توسط استودیوی رابرت جیمیسون چند ویژگی بسیار خوب دارد. اتاق جلویی - عکس بالا - تصویری بود که توجه من را جلب کرد. این اتاق تعادل بسیار خوبی از رنگهای با تون های خنثی دارد، و بسیار گرم و دلپذیر است. دیوار شیشه ای هرگز به فضا لطمه ای نمی زند. این محل اقامت خاص در سال 1968 توسط رابرت مک الروی طراحی و ساخته شد. مالکان جدید با بازسازی ساختمان حیات جدیدی به این محل بخشیده اند. من با بعضی از انتخاب های آنها موافق نیستم اما در اکثر موارد فکر می کنم آنها کار بسیار خوبی انجام داده اند. در تصویر دوم به نظر می رسد که کف طبقه از یک سالن ورزشی قدیمی یا یک باشگاه بولینگ هستند، که یک شخصیت جدی به خود گرفته اند.  

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

بازسازی-ساختمان

 

تهیه و تنظیم: تحریریه شرکت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 
 

بازسازی همانگونه که از اسمش پیداست به معنی تغییر و تعمیر فضا و بهینه کردن آن و رفع معایب پیشین از مسائل فنی و ... می باشد.

بازسازی ساختمان مسئله ای دقیق و حساس از بابت طراحی و اجرا می باشد به این دلیل که همیشه به طور متداول و تجربی ساخت یک بنا و یا یک فضا از ابتدا بسیار سهل تر از بازسازی ساختمانی است که چندین سال عمر کرده و تخریب های خود را دارد.

بازسازی ساختمان

بنابراین امر بازسازی ساختمان حساسیت های خود را به دنبال دارد اما زمانی که ما ترجیح به این امر می دهیم میتوان با دانش معماری و مراقبت های تجربی، این عمل را  به خوبی و با موفقیت انجام داد. حال همانطور که فضاها و بناهای ما به چند دسته ی مسکونی، اداری، تجاری و ... تقسیم می شود، نوع عملیات و روند بازسازی ساختمان بسته به کاربری فضا تغییر میکند و از ابتدا مسائل فنی فضا از بابت تاسیسات، نازک کاری ها و دیگر مسائل ساختمان در نظر گرفته میشود. در بازسازی و نوسازی بسته به اینکه بعد از این عملیات بخواهیم به دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و یا دکوراسیون مغازه و یا هر کاربری دیگری بپردازیم، باید مسائل و نیازهای فضای مربوطه را از نظر نورپردازی ها، مسائل تاسیساتی و اجرای سقف کاذب و ... در نظر گرفت.

در واقع هر یک از دسته بندی بناهای فوق به تفصیل نیاز به توضیح دارد که در مطالب آینده به بیان آنها خواهیم پرداخت.

 

منبع: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

کمبود فضای خانه برای زندگی راحت یکی از مشکلات رایج در جامعه مدرن است؛ که توجه بسیاری از مردم را جلب کرده است. در اینجا میخواهیم راهنمایی طراحی دکوراسیون منزل برای جادارتر کردن یک خانه کوچک را به شما تقدیم کنیم.

برای مردم، نحوه جادارتر کردن خانه توسط چیدمان و دکوراسیون منزل زمانی که صاحب خانه یا آپارتمان کوچکی هستند، یک چالش محسوب می شود. اگر شما مشکل مشابهی دارید، لطفا زمانی را صرف مطالعه این مطلب کنید، در اینجا چند نکته برای جادارتر کردن خانه/آپارتمانتان ارائه می کنیم. بیایید تا با هم این نکات را بررسی کنیم:

1. گشودن و گسترده کردن فضا

حذف تمام دیوارها و تقسیم‌کننده های فضایی به منظور بزرگتر به نظر رسیدن فضای خانه/آپارتمان نسبت به آنچه که هست.

دکوراسیون منزل

2. استفاده از رنگ های سرد و سفید در دکوراسیون داخلی

دیوارهای دارای رنگ روشن و درخشان در فضا احساس گشودگی و روح‌افزایی را منعکس می کنند، که به حداکثر کردن اثر ایجاد شده توسط نور طبیعی می انجامد. از سوی دیگر رنگ های تیره نور را جذب کرده و فضا کوچکتر به نظر می رسد. برای خلق اثری مطلوب، تون های رنگی ملایم آبی و سبز را انتخاب کنید، و همیشه به یاد داشته باشید که اتاق روشن تر، بزرگتر و دعوت‌کننده‌تر به نظر می رسد.

دکوراسیون منزل

3. محدود کردن مبلمان

مبلمان بخش مهمی از دکوراسیون منزل شما است، اما اگر خواهان فضایی جادارتر هستید، باید مبلمان را تا حد امکان محدود کنید. چرا که، مبلمان فضای زیادی را اشغال می کند.

دکوراسیون منزل

4. استفاده از آینه در دکوراسیون منزل

بدیهی است که آینه فضا را جادارتر نشان می دهد. اگر از این وسیله استفاده کنید، به دلیل اثر انعکاس، فضا را تا دو برابر گسترده خواهید کرد.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

5. تضاد

اضافه کردن تزئینات سبک به دکور اتاقی ساکن، فضا را وسیع تر می کند. تشدید رنگ‌ها در گوشه‌های فضا جلب توجه نموده و نگاه را در طول فضا هدایت می کند، درنتیجه فضا بزرگتر به نظر خواهد رسید.

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

 

تهیه و ترجمه: تحریریه گروه معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

گستره ی قابل توجهی از اصطلاحات آشنا برای شرح آن دسته از مکان هایی که در آنها انواع نوشیدنی و غذا در طول روز یا شب سرو می شود وجود دارد. اصطلاحات کافه تریا، کافه و کافی شاپ همگی در اشاره به طیف مکان هایی به کار می رود که معماری و سبک دکوراسیون داخلی آنها بر اساس نوع نوشیدنی و غذا که سرو می شود چیدمان می شوند. این نمود از یک سو تعیین کننده ی یک موقعیت نسبتا جدید است که در آن زمانی که یک فرد یا گروهی از افراد تصمیم می گیرند که نوشیدنی میل کنند و همزمان گپ و گفت و گوی کوتاهی هم داشته باشند، می توانند مکانی مناسب رده ی سنی و یا متناسب با گروه اجتماعی و فرهنگی خود انتخاب کنند و از سوی دیگر، تعیین نامهای مختلفی برای این مکان نشان می دهد که طراحان دکوراسیون داخلی تلاش می کنند ویژگیهای متنوع نوشیدنیها و غذاهایی که در این محل مذکور عرضه می شود را پر رنگ تر سازند.

شاید در بیست سال اخیر ماهیت "پیوند میان گروه های مختلف" دلیلی برای تجربه های فراوان در شکل گیری طراحی داخلی کافه و کافی شاپ و مکان های جمعی در قالب طرح های اولیه، نحوه ی چیدمان آنها، سبک و آرایش آنها باشد. تکامل تدریجی در این حوزه به صورت پیوسته بوده و بدیهی ست که این تکامل، سایر مکان های جمعی را نیز شامل می شود. مکان هایی همچون رستوران که در آنها راه حل های معماری در مقایسه با مکان هایی که افراد تنها به منظور نوشیدن در آنجا متوقف می شوند، نقش مهم تری را ایفا می کنند.

از دهه ­ی 1980 به بعد، طراحان دکوراسیون در ارتباط با این مکان ها به عنوان مراکزی که دارای تاثیرگذاری اجتماعی بر نحوه ­ی رفتار افراد جامعه بوده، برخورد می کنند؛ در این مکان ها انواع تنظیمات استاندارد معماری –همچون پرده­ ی پشت صحنه در تئاتر- به کار می رود تا زمینه ای مناسب برای گرد­هم­ آیی­ های اجتماعی فراهم آورند. بنابراین باید توجه داشت که این مکان ها به طور عمده جهت مطابقت با ایده­ ی اجتماعی گروه مخاطب(کاربران) طراحی می شوند و همین امر می تواند دستاویز یا بهانه ای برای معرفی عناصر منعطف طراحی به طیف گسترده ای از مخاطبان عام و خاص باشد. از یک دیدگاه چنین بیان می شود که دقیقا بعد از طراحی کافه­ ی کاستس (Café Costes) توسط فیلیپ استارک، این مکان به عنوان یک معیار –حداقل در قالب گرایش های وابسته به سبک- قلمداد شد و این دسته از مکان های جمعی تبدیل به کارگاههای طراحی شدند؛ همین جا بود که ایده های عمومی که ناشی از مبله کردن­های سفارشی با بلندپروازی­های نسبتا سطحی بود، به سرعت جای خود را در این عرصه باز کرد. در حال حاضر طراحان داخلی و دکوراسیون به عنوان کارشناسان و صاحب نظرانی هستند که عقاید جدیدی در حوزه ی سلیقه را مطرح و آخرین تغییرات در ارتباط با سبک و شیوه های رفتار اجتماعی را بیان می کنند. بدین سان طراحی کافه به مرحله ای از تولید متمرکز و نوسازی وارد شد که تا کنون هیچ نشانه ای از تضعیف در آن نمایان نیست.

دکوراسیون داخلی

ترجمه: مهسا کامی شیرازی

منبع: سایت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

تاثیر روانی که رنگ های به کار برده شده در دکوراسیون داخلی بر انسان میگذارند از نظر علمی به دو بخش قابل تقسیم است :

تاثیر رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی بدین گونه توضیح داده می شود:

1:  اولین تاثیر روانی حاصل از رنگها در دکوراسیون و محیط اطراف به دریافت حسِ رنگی که از طیف مرئی ناشی نشده باشد مربوط است که به صورت حس ذهنی تعریف می شود. اگر چشمانمان را ببندیم و آنگاه فشار ملایمی روی پلکها ایجاد کنیم میبینیم که احساس رنگ ، بصورت فام دار به وجود میآید که این یک اثر ذهنی از رنگ است و واقعی نمیباشد . دلیلِ دیدن رنگ ذهنی به دو پدیده مربوط است که بسیار به هم نزدیکند : یک تصویر حاصل از رنگ ، که مربوط است به حس رنگ بعد از گذر از تاثیر محرک که به آن کنتراست گفته می شود.  دیگری که تباین نامیده می شود ناشی از احساس بصری است که همان لحظه پس از قطع تحریک عامل خارجی حاصل میشود . بنا بر این توضیحات تصاویر دو گونه هستند، منفی و مثبت: احساس دیدن ِ رنگی مکمل آن رنگ که دیده شده همان پس تصویر منفی میباشد. مثلاً رنگ سبز که پس تصویرِ رنگ قرمز است . اگر رنگ احساس شده همان رنگ محرک باشد این پس تصویر مثبت میباشد. مانند رنگ قرمز که در فام و پس تصویر، همان رنگ قرمز است.

پس تصویر منفی هنگامی رخ میدهد که بعد از ذخیره شدن به یک محرک شدید، چشمها به یک سطح سفید خالی و یا خاکستری معطوف شوند، علت پس تصویر مثبت را تداوم روند شیمیایی در شبکیه پس از رفع اثر محرک، ذکر میکنند، درباره علت پس تصویر منفی، غالباً روند خستگی شبکیه را مطرح، می سازد.

2 : اثرات ذهنی رنگهای عینی: زمینه دیگر ملاحظه روانشناختی، به احساسهای معینی مربوط میشود که رنگهای عینی موجود در فضای اطراف و دکوراسیون داخلی در بیننده ایجاد میکنند؛ به عبارت دیگر در اینجا رابطه رنگهای عینی با اثرات ذهنی شان مورد بحث است . مثلاً آشکاراست که برخی فامها، پیش آینده هستند و موجب می شوند که اشیا نزدیکتر به نظر آیند ؛ بر عکس، برخی فامها پس رونده هستند و موجب میشوند تا اشیا دورتر به نظر آیند . همچنین فامهای دارای طول موج بلندتر (مثل قرمز و نارنجی) گرمتر از فامهای طول موج کوتاهتر (مثل آبی و سبز) احساس میشوند . احساس گرمی و سردی، پیش آیندگی وپس روندگی در واقع اثرات ذهنی رنگهای عینی هستند که از جنبه روانشناسی رنگ و نه از جنبه فیزیولوژیک رنگ، مورد بحث قرار میگیرد .

درباره تاثیر رنگها در چیدمان دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و طراحی داخلی فضاهای اداری ، تجاری و .... میتوان اینگونه توضیح داد که:

همه ما اهمیت رنگها را بارها و بارها در زندگی و محیط اطرافمان حس کرده ایم . این عنصر اساسی در چیدمان دکوراسیون منزل نیز نقش بسیار تأثیرگذاری دارد. بنابراین، با استفاده درست  از آن می توانیم خانه ای شاد و محیط کاری دل انگیز و امن داشته باشیم . به همین دلیل لازم است زبان و معنای رنگها را بدانیم تا بدرستی از آنها استفاده کنیم . به طور کلی رنگها دو دسته اند : رنگهای اصلی که شامل زرد، آبی، قرمز هستند و رنگهای فرعی نظیر سبز، بنفش، نارنجی، زرد مایل به سبز، سبز مایل به آبی، آبی مایل به سبز، بنفش مایل به قرمز و ... که از ترکیب رنگهای اصلی به وجود می آیند . البته، تقسیم بندی دیگری هم برای رنگها مطرح میشود . به این ترتیب که آنها را در دو گروه رنگهای گرم و سرد قرار می دهند . برای تشخیص این مسأله باید در چرخه رنگ خطی از زرد به بنفش بکشید. رنگهایی مثل سبز و فیروزه ای که در ترکیب آنها آبی به کار رفته، در سمت چپ خط قرار دارند که به عنوان رنگهای سرد نامیده می شوند . این رنگها به طور کلی خاصیت آرام بخشی دارند . رنگهایی نظیر صورتی، نارنجی و ... در طرف راست خط قرار دارند و در ساختمان آنها قرمز به کار رفته که به عنوان رنگ گرم شناخته می شوند . بنابر پژوهشهای متعدد، این گونه رنگها بیانگر احساسات مختلف هستند که از خوش بینی محضتا خشونت شدید را در بر می گیرد .

متناسب با فضای خانه از الگوهای هماهنگ زیر درچیدماندکوراسیون منزلمیتوان استفاده کرد:

1)الگوی تک رنگ در طراحی داخلی منزل : هنگامی که از یک رنگ خاص برای چیدمان فضای زندگی و کار استفاده کنیم از الگوی تک رنگ بهره مرده ایم.

2)شیوه استفاده از کنتراست در دکوراسیون داخلی : در الگوی کنتراست میتوانیم از دو رنگ متضاد مانند نارنجی و آبی استفاده کرده و بدین طریق فضایی متفاوت آنگونه که دوست میداریم ایجاد کرد .

3)الگوی استفاده از رنگهای مشابه : در این روش اگر رنگ سبز را انتخاب می کنید، می توانید برای تکمیل از رنگهای یشمی ، سدری و ... استفاده نمایید.

4)به کارگیری رنگهای مختلف در طراحی داخلی : این شیوه به صورت معمول زیاد استفاده می شود، اما باید توجه داشت در این روش، هماهنگی رنگها در دکوراسیون و چیدمان دقیق صورت بگیرد تا از نظر زیباشناسی دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز باشد .

 

لطفا برای مشاده پروژه های دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری و تجاری ، بازسازی ساختمان و مقالات معماری و دکوراسیون داخلی روی قسمت های پر رنگ کلیک کنید.

 

منبع: سایت معماری و دکوراسیون داخلی شاه توت

 

بازسازی ساختمان آتش نشانی

بازسازی ساختمان یک آپارتمان قدیمی در محیطی صنعتی که در اصل به عنوان یک ایستگاه آتش نشانی ساخته شده کاری چالش برانگیز است که نیازمند برقراری تعادلی حساس بین گذشته و حال می باشد. این آپارتمان زیر شیروانی شیک، واقع در محله‌ای دنج در مونترال قدیمی، توسط مانون بلانگر با ترکیب گذشته بی نظیر و جذابیت صنعتی آن با زیبایی شناسی مدرن و دکور راحت متحول شده است. نتیجه این طراحی یک فضای مجزا شده ی کامل است که شما را با یک دکوراسیون منزل با چیدمانی وسیع از بافت های مختلف از دیوارهای آجری اکسپوز تا سطوح فولادی ضد زنگ و تون های چوبی گرم متاثر می کند.

بازسازی-ساختمان بازسازی-ساختمان

عنوان مطلب: بازسازی ساختمان ایستگاه آتش نشانی قدیمی به اتاقی مدرن

زیرشیروانی دوبلکس ویوکس-مونترال، آپارتمان اصلی با نگاه به گذشته در دهه 70 و با گذر زمان بازسازی شد، الحاقات و مرمت های دارای برنامه ریزی ضعیف آن را به یک فضای تاریک و خسته کننده تبدیل کرده بود. صاحبان جدید خواستار فضا و دکوراسیون داخلی با طراوت، روشن و دعوت کننده بودند که در آن جذابیت اصلی از اتاق زیر شیروانی حفظ شده، و در همراهی با فضای مدرنیته شادی بخش ارتقا یابد. سطح پایین اتاق زیر شیروانی محل زندگی کوچکی همراه با آشپزخانه و ناهار خوری است که با طرح های سیاه، سفید، آجری و چوبی پوشیده شده است! یک پله مارپیچ فرد را به تراس و همچنین زیر شیروانی صنعتی و گوتیک هدایت می کند.

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

دکوراسیون منزل

قفسه بندی کف به سقف هوشمندانه در آشپزخانه و اتاق ناهار خوری فضای انبار کافی را فراهم آورده در حالی که چوب های چیده شده بر روی هم زمینه ای جدید در فضای دکوراسیون داخلی ایجاد می کند. قفسه کتاب های فلزی و باز خانه را به شکل یک کتابخانه در آورده و تعبیه یک جفت صندلی گرم و نرم و میز خنک کتابخانه‌ را تکمیل کرده و طراحی فضایی بدون افت در سبک را به حداکثر رسانیده است.

بازسازی-ساختمان  دکوراسیون داخلی

دکوراسیون منزل

تهیه و ترجمه: سایت دکوراسیون داخلی شاه توت

 

 

تعداد صفحات : 8